Grand’Italia kiest voor Het PR Bureau

door George van Oostrom, 10 May 2020

Grand’Italia heeft Het PR Bureau gekozen als partner voor haar PR-activiteiten. Samen met het creatieve bureau wil het Italiaanse kwaliteitsmerk laten zien dat de pastamaaltijd prima past in een goed en verantwoord eetpatroon. De samenwerking is gestart met een meerlaagse PR-activatie rondom Grand’Italia’s Sugocasa, een pastasaus met 100% natuurlijke ingrediënten. Zo werden Nederlandse food-influencers onder andere meegenomen in een speelse kookworkshop met Instagram-foodsensatie Freddy Trathlener (Vjeze Fur).

Grand'Italia is al meer dan 35 jaar actief in de Nederland. Haar bekende producten, pasta’s en sauzen zijn wijdverspreid te vinden in de supermarktschappen. Het merk inspireert in de Italiaanse keuken en biedt met haar uitgebreide productlijn een gemakkelijke manier om elke dag lekker en gevarieerd te koken. 

Davy Knijnenburg, Marketing Manager bij Grand’Italia. “Grand’Italia omarmt de Italiaanse keuken: de rijke smaken, de pure ingrediënten. Als leverancier werken we constant aan het verbeteren van ons ready-to-serve assortiment, bijvoorbeeld door suiker- en zoutgebruik te minderen. Uiteraard met behoud van de heerlijke smaak. Tegelijkertijd willen we laten zien dat je een pastamaaltijd zelf zo gezond en zo lekker kan maken als je wilt. In Het PR Bureau zien we de uitgelezen partner om dit te doen, met de activatie rondom Sugocasa als geslaagd eerste voorbeeld.”

Toon van Loock, partner en accountverantwoordelijk bij Het PR Bureau: “Grand’Italia is een ware primadonna in de food-industrie. Een ervaren marktleider bovendien. We zijn trots dat we zo’n mooi, gerenommeerd merk aan onze klantportfolio mogen toevoegen. Met onze creatieve PR-strategieën en ons brede medianetwerk willen we werken aan de reputatie van de pastamaaltijd en de media-aandacht genereren die Grand’Italia en haar producten verdienen.”

Over GranFood/Grand’Italia

GranFood is de Nederlandse divisie van het Internationale FMCG bedrijf GB Foods, een vooraanstaand leverancier van culinaire producten in meer dan 50 landen, verdeeld over 4 continenten.
GranFood is verantwoordelijk voor de marketing en verkoop van bekende A-merken, zoals Grand’Italia (de marktleider in pasta en pastasauzen in Nederland), Ocean Spray, Devos & Lemmens, Jozo en Saitaku. Onze professionele werkwijze kenmerkt zich door een sterke samenwerking met zowel leveranciers als klanten, gecombineerd met een zeer effectieve organisatie en veel kennis van de lokale markt. GranFood is één van de grootste distributeurs in Nederland op het gebied van food-producten.