Koninklijke Grolsch kiest voor HPB

door Het PR Bureau, 09 June 2020

Amsterdam - Koninklijke Grolsch heeft HPB (Het PR Bureau) uitgekozen als partner voor PR en communicatie. De keuze volgt na een kennismakingsfase eind 2019 waarin HPB de succesvolle pr-lancering van het ‘Oud & Nieuw’-bier Grolsch Finale heeft ontwikkeld. De samenwerking omvat allereerst werkzaamheden voor de merken Grolsch en Kornuit, waarvoor inmiddels al enkele activaties zijn uitgerold, zoals de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies aan het begin van de coronacrisis. Samen bouwen de partijen aan Grolsch als autoriteit op het gebied van vakmanschap, karakter en duurzaamheid. Alles vanuit verdiende aandacht.

Betekenisvol als merk

In de kennismakingsfase vroeg Grolsch HPB een pr-activatie te ontwikkelen rondom haar champagne-bier Finale, een alternatief voor champagne tijdens de jaarwisseling. Na deze succesvolle activatie ondersteunde HPB de bierbrouwer bij de lancering van haar nieuwe campagne ‘Proef de seizoenen’. 

Juist tijdens deze Covid-19 periode is verdiende aandacht relevanter dan ooit en merken uiten een duidelijk versnelde wens om betekenisvol te zijn in deze periode. Tijdens de coronacrisis was Het PR Bureau samen met Grolsch en Fitzroy onderdeel van de conceptingfase en de organisatie van de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies: kleine concerten van vijf Nederlands artiesten (waaronder Nielson en Miss Montreal) vanuit lege horecazaken waarmee geld voor #helpdehoreca werd opgehaald. HPB begeleidde het volledige PR traject met als  resultaat aandacht voor de sessies in o.a. Shownieuws, RTL Boulevard, het AD en Nu.nl. Ook is Het PR Bureau in deze periode betrokken geweest bij het onder de aandacht brengen van het speciale Oranje Blik tijdens Woningsdag. 

Vakmanschap in de biercategorie en PR

Deze eerste PR-activiteiten zijn mooie gezamenlijke stappen in de samenwerking tussen Grolsch en Het PR Bureau. 

Ard Bossema, director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch: “PR en verdiende aandacht zijn een fundamenteel onderdeel in onze marketing mix. In HPB hebben we een partij gevonden die ons hier perfect in kan ondersteunen. Met hun inzet en betrokkenheid in de afgelopen maanden met als climax de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies hebben zij hun vakmanschap op het gebied van PR en verdiende aandacht meer dan waargemaakt.”

Toon van Loock, partner en Managing Director bij HPB: “Wij geloven in een wereld waarin je aandacht moet verdienen in plaats van aandacht kopen. Daarom zetten wij de kracht van invloed en eerlijke, deelbare verhalen in om earned publicaties te realiseren. In dat kader zijn we enorm trots op onze samenwerking met Koninklijke Grolsch met haar prachtige merken, historie en aandacht voor duurzaamheid.”