Nederlandse scale up TrueKinetix kiest voor HPB

Terug naar overzicht

Amsterdam, 21 december - TrueKinetix heeft HPB (Het PR Bureau) gekozen als partner voor zijn PR activiteiten en communicatie. De Nederlandse scale-up maakt internationaal naam als uitvinder van de eerste gerobotiseerde indoor fietstrainer. Deze trainingsfietsen zijn populair bij mensen die fit willen blijven (van amateurwielrenners tot sportbonden en atleten) omdat ze veel effectiever het buiten fietsen nabootsen dan andere indoor fietstrainers. HPB verzorgde de PR launch van het merk in Nederland.

Disrupter binnen de fietswereld

Vorig jaar won TrueKinetix zowel de Dutch Sports Innovation awards als de Bike Motion Awards 2019. Dit zorgde voor de eerste publiciteit, maar nu is het tijd om de activiteiten op te voeren. “Tijdens de eerste lockdown hebben we de TrueBike doorontwikkeld in samenwerking met 50 ‘TrueFriends’. Dat zijn sporters die de eerste TrueBike hebben gekocht en die deze fiets thuis uitgebreid getest hebben. Met de informatie die uit deze testperiode voortkwam bouwden we de 2.0 versie," zegt Bas van Rens, oprichter en CEO van TrueKinetix. "Iedereen die deze fiets test, merkt gelijk het verschil met een ‘normale’ fietstrainer. De TrueBike geeft de weerstand die te vergelijken is met buiten fietsen, waardoor je de juiste spiergroepen traint en je indoor-training effectiever is. Het is onze missie om indoor trainen effectiever en leuker te maken."

Bas van Rens, (CEO van TrueKinetix) over de samenwerking met HPB: “We werken op dit moment hard om de bekendheid van onze TrueBike te vergroten. Iedereen In Nederland moet weten dat ‘binnen fietsen’ zoveel fijner kan. PR speelt vanzelfsprekend hier een grote rol in. Om het in een keer goed te doen zochten we een partner die ons met kennis, ervaring en hun netwerk kon bijstaan. We hebben HPB benaderd vanwege hun track record en ze hebben ons over de streep getrokken met hun enthousiasme, kennis en kunde. De eerste samenwerking is zeer goed bevallen en heeft fantastische resultaten opgeleverd. Het is voor ons vanzelfsprekend om de samenwerking voort te zetten en we kijken reikhalzend uit naar de volgende stappen.”

Camiel Overgaauw, Partner bij HPB: “Het is een waar genoegen om voor TrueKinetix te mogen werken. Het ontstaan van het bedrijf is een verhaal van ultiem doorzettingsvermogen van een Nederlandse man, die op eigen houtje met het technisch lego van zijn zoon op de zolderkamer het eerste prototype van de TrueBike bouwde. Dat hier een bedrijf uit voort zou komen was een bijzonder gevolg. Nu 2 jaar later staat er een scale up met veel potentie. Het draagt dus een puur en interessant ondernemersverhaal waardoor wij zelf zeer gecharmeerd zijn. Het is voor ons daarom een feestje om mee te mogen bouwen aan dit merk en dit verhaal over de bühne te brengen.”

True Kinetix
Datum 21 december 2020
Barbie

“We werken bij Het PR Bureau samen met een toegewijd team. Een mooie mix van creativiteit en PR expertise. In nauwe samenwerking met hun netwerk van media en influencers maken ze hun belofte waar.”

Esther ter Braak - Brand Manager
Foodora

“Voor een startup als die van ons is frequente aanwezigheid in de media van onschatbare waarde. Het PR Bureau heeft de basis gelegd voor onze groei in Nederland. Ons relatief bescheiden budget heeft ons er niet van weerhouden om samen enorme resultaten te boeken in de media. Ik kijk met veel plezier terug op een heel aantal activaties.”

Vincent Hosman - Country Manager Nederland
Netflix

“Netflix zocht in elk land de beste communicatie partner. Dit kon ook een local hero zijn, mits deze groot genoeg zou zijn. Voor de introductie van Netflix in Nederland en België zijn we de samenwerking aangegaan met Het PR Bureau. De intensiteit van het service level was nieuw voor Het PR Bureau, maar ze hebben het razendsnel eigen gemaakt. Binnen het internationale kader hebben ze ons verrast met hun proactieve houding en creatieve ideeën.”

Joris Evers - Vice President Netflix, Head of Communications Europe, Middle East & Africa
Specsavers

“Het unieke van Het PR Bureau is het feit dat hun mensen op strategisch niveau sterk zijn, maar ook gewoon de mouwen opstropen om een mooi event of activatie op te tuigen. Een one-stop-shop in PR van hoge kwaliteit. Dat is waar we naar op zoek waren en uiteindelijk vonden bij Het PR Bureau.”

Wieteke van Hunnik - PR & Communications manager
Spotify

“In de zoektocht naar een bureau dat ons merk in de Benelux kon introduceren, kwamen we na een intensieve oriëntatie bij Het PR Bureau uit. Hun netwerk, ondernemerszin en drive gaven de doorslag. We waren onder de indruk van hun professionaliteit. De strategie van het bureau is dat ze VAPs (Very Adorable People) op cruciale posities aan het werk zetten. Intussen hebben we, sinds de start in 2011, ruim zeven jaar samengewerkt. Ik kan gerust stellen dat Het PR Bureau een belangrijke rol heeft gespeeld in het groot maken van Spotify in de Benelux. "

Alison Bonny - Communicatie Directeur EMEA, Spotify
Zilveren Kruis

“Het PR Bureau bestaat uit een groep slimme, professionele mensen met een interessante kijk op dingen, ik voelde me er direct op m’n gemak. Zeker in een complexe markt als die van verzekeringen, waar verschillende belangen spelen, doen ze het goed. Ik zie Het PR Bureau echt als een premium partij. Met zo’n partner kun je er gerust op zijn dat je campagne foutloos wordt uitgerold.”

Walter de Reus - Brand Manager