hpb

hpb

We're obsessed!

We're obsessed with F+A+M+E.
Nee, geen oppervlakkige ‘oe kijk naar mij’ drang naar roem: Facts, Attention, Meaning and Earned zijn de vier factoren die merken helpen door de ruis te breken en een diepere, betere verbinding met mensen te vinden. Samen zorgen we dat ze perfect bij elkaar optellen, en helpen we je écht relevant te worden in levens van mensen, op een oprechte manier die bij je merk of bedrijf past. Dit noemen we de FAME Equation:
F+A+M+E = beroemd worden om de allerbeste redenen.

Facts

We werken altijd met scherpe inzichten - gebaseerd op feitelijke waarheid - die wakker schudden en gesprekken losmaken. Deze feiten zijn essentieel. Geen zorgen, we helpen je ze te vinden als je ze nog niet hebt.


Attention

Aandacht verdienen begint met aandacht geven. Met aandacht voor onderwerpen die er toe doen, vanuit een authentieke rol en stem, creëren we langhoudende aandacht voor je merk waarmee je jezelf echt onderscheidt. En daar zijn we zeker van, omdat we in alles nauw samenwerken met ons netwerk van invloedrijke vrienden, a.k.a. onze real-life bullshit filters.

Meaning

Van betekenis zijn betekent dingen doen. Daden zeggen nou eenmaal het meest. Dus leef het, doe het, door en door! Met scherpe creativiteit brengen we je waarde spraakmakend tot leven, zoals alleen jouw merk dat kan. En dat levert meer op dan alleen verhalen die mensen willen delen: wij maken een ‘contract for change’.


Earned

Door earned first te denken zorgen we dat je de aandacht krijgt die je verdient. We heten niet voor niets Het PR Bureau: wij verbinden je merk en verhaal met invloedrijke culturen, communities en mensen die graag meehelpen bij het vergroten van je earned aandacht. We versterken je boodschap daar waar we kunnen, waarbij we ook slim gebruik maken van paid, owned en shared kansen.

1 / 5

${ slide.title }

“We can no longer simply buy the hearts, time and attention of people, today we have to earn it.“
Jacqueline Bosselaar, founding partner HPB
20220119 HPB Award Logos ADCN
20220119 HPB Award Logos Cannes lions
20220119 HPB Award Logos EEA
20220119 HPB Award Logos Esprix
20220119 HPB Award Logos Eurobest
20220119 HPB Award Logos GPTW
20220119 HPB Award Logos MT1000
20220119 HPB Award Logos San
20220119 HPB Award Logos ADCN
20220119 HPB Award Logos Cannes lions
20220119 HPB Award Logos EEA
20220119 HPB Award Logos Esprix
20220119 HPB Award Logos Eurobest
20220119 HPB Award Logos GPTW
20220119 HPB Award Logos MT1000
20220119 HPB Award Logos San

Veranderend sinds 2005

HPB | Het PR Bureau is opgericht in 2005, in een oude garage in Amsterdam, vanuit de overtuiging dat PR in haar puurste, meest effectieve vorm zoveel meer kan doen dan alleen de perceptie van een bedrijf veranderen bij mensen. Sindsdien werkt onze founding partner Jacqueline Bosselaar aan de nieuwe definitie van wat PR kan doen - niet alleen voor bedrijven en merken, maar in de levens van mensen en zelfs in onze hele samenleving. Een missie die net goed persoonlijk is als professioneel.

Hierdoor hebben we kunnen uitgroeien tot een bureau waarin persoonlijke ambities en purpose hand in hand samengaan met professionele expertise en scherpte. Een perspectief dat ons helpt te focussen op wat écht belangrijk is in PR: de menselijk verbinding. Wat ooit begon als een handjevol PR experts in een oude garage is nu opgebloeid tot een toegewijd en ongetemd gevarieerd team van 40 strategen, creatieven, designers, marketeers en PR rocksterren in een voormalige diamantbeurs. En we zijn nog lang niet klaar:

Met onze recente overname van digitaal creatief bureau LikeFriends hebben we zelfs nog meer manieren waarmee we het verschil kunnen maken, zoals merkidentiteit & digital design, motion, platform strategieën en social campagnes.

MG 1681 kopiëren 2022 01 28 120925 ufsw copy
It's a match!
Ontdek het leven bij HBP
Barbie

“We werken bij Het PR Bureau samen met een toegewijd team. Een mooie mix van creativiteit en PR expertise. In nauwe samenwerking met hun netwerk van media en influencers maken ze hun belofte waar.”

Esther ter Braak - Brand Manager
Foodora

“Voor een startup als die van ons is frequente aanwezigheid in de media van onschatbare waarde. Het PR Bureau heeft de basis gelegd voor onze groei in Nederland. Ons relatief bescheiden budget heeft ons er niet van weerhouden om samen enorme resultaten te boeken in de media. Ik kijk met veel plezier terug op een heel aantal activaties.”

Vincent Hosman - Country Manager Nederland
Netflix

“Netflix zocht in elk land de beste communicatie partner. Dit kon ook een local hero zijn, mits deze groot genoeg zou zijn. Voor de introductie van Netflix in Nederland en België zijn we de samenwerking aangegaan met Het PR Bureau. De intensiteit van het service level was nieuw voor Het PR Bureau, maar ze hebben het razendsnel eigen gemaakt. Binnen het internationale kader hebben ze ons verrast met hun proactieve houding en creatieve ideeën.”

Joris Evers - Vice President Netflix, Head of Communications Europe, Middle East & Africa
Specsavers

“Het unieke van Het PR Bureau is het feit dat hun mensen op strategisch niveau sterk zijn, maar ook gewoon de mouwen opstropen om een mooi event of activatie op te tuigen. Een one-stop-shop in PR van hoge kwaliteit. Dat is waar we naar op zoek waren en uiteindelijk vonden bij Het PR Bureau.”

Wieteke van Hunnik - PR & Communications manager
Spotify

“In de zoektocht naar een bureau dat ons merk in de Benelux kon introduceren, kwamen we na een intensieve oriëntatie bij Het PR Bureau uit. Hun netwerk, ondernemerszin en drive gaven de doorslag. We waren onder de indruk van hun professionaliteit. De strategie van het bureau is dat ze VAPs (Very Adorable People) op cruciale posities aan het werk zetten. Intussen hebben we, sinds de start in 2011, ruim zeven jaar samengewerkt. Ik kan gerust stellen dat Het PR Bureau een belangrijke rol heeft gespeeld in het groot maken van Spotify in de Benelux. "

Alison Bonny - Communicatie Directeur EMEA, Spotify
Zilveren Kruis

“Het PR Bureau bestaat uit een groep slimme, professionele mensen met een interessante kijk op dingen, ik voelde me er direct op m’n gemak. Zeker in een complexe markt als die van verzekeringen, waar verschillende belangen spelen, doen ze het goed. Ik zie Het PR Bureau echt als een premium partij. Met zo’n partner kun je er gerust op zijn dat je campagne foutloos wordt uitgerold.”

Walter de Reus - Brand Manager