Blink x Concertgebouw: lancering digitale lesmethode Kazoo met Tania Kross

Het Concertgebouw 2018

Journalisten maken kennis met mogelijkheden van de app

Samen met het Concertgebouw ontwikkelde uitgever Blink de digitale lesmethode Kazoo. Daarmee kan elke docent in het basisonderwijs muziekles geven. 

Onder andere Martin Garrix, Marco Borsato en operazanger Tania Kross werkten mee aan de totstandkoming van Kazoo. Wij bedachten een effectieve persaanpak om de lesmethode te lanceren.

Aanpak 

Het doel van Blink en het Concertgebouw: meer muziekonderwijs in de klas. Om journalisten te laten zien hoe Kazoo daaraan bijdraagt, lanceerden we de lesmethode ín een klaslokaal. Groep 4 van basisschool De Triangel in Amstelveen kreeg de eerste Kazoo-les. Onder leiding van Tania Kross. Simon Reinink, directeur van het Concertgebouw was aanwezig om tekst en uitleg te geven bij het belang van tijd voor muziek in de klas. 

Resultaat

Kazoo kreeg volop landelijke media-aandacht, onder andere in het Radio 1 Journaal, Het Parool, Metro en op AT5, Radio 538, NU.nl en RTV Noord Holland. Daarnaast kwam RTL Nieuws langs voor een mooie reportage. In totaal bereikten we 19.690.768 mensen. 

"Het was een superbijzonder project, zonder Het PR Bureau en Het Concertgebouw was het ons niet gelukt Kazoo zo breed onder de aandacht te brengen." - Yvonne van Puijenbroek, Blink Uitgevers

Simone

PR Specialist

"Ook mijn hart ging sneller kloppen van de ingebouwde digitale muziekstudio en privéles van Tania. Ik mocht het vroeger doen met mijn moeders blokfluitboek. Het verhaal van Kazoo is sympathiek, modern en heeft grote maatschappelijke waarde: muziekles is goed voor de ontwikkeling van ieder kind. Daarbij zijn zowel kinderen, leerkrachten áls ouders gebaat. Die brede noodzaak aantonen was de uitdaging, maar bracht goed resultaat"

Gerelateerde cases