Mama Cash x Schone Kleren Campagne: sweatshop komt tot leven in Kalverstraat

Mama Cash x Schone Kleren Campagne 2017

Journalisten geconfronteerd met schaduwzijde mode-industrie

Hoe maak je mensen bewust van de erbarmelijke omstandigheden in kledingfabrieken? Mama Cash en de Schone Kleren Campagne bedachten de pop-up sweatshop. 

Een kledingfabriek uit Bangladesh of India, maar dan verscholen achter een van de pashokjes in de Kalverstraat. Wij daagden journalisten uit om een kijkje te komen nemen.

Aanpak

Om met de goede actie van Mama Cash en de Schone Kleren Campagne impact te maken, ontwikkelden we een perstraject voor de pop-up sweatshop. Via een speciale expositieruimte in conceptstore The Mad Rush gaven we journalisten een dag voor de opening een exclusief inkijkje in de wereld van fabrieksarbeiders. Daarbij hadden ze de mogelijkheid om de initiatiefnemers te interviewen.

Resultaat

De totale mediawaarde van deze campagne was ruim driehonderdduizend euro, met publicaties in binnen- en buitenland, waaronder De Telegraaf, RTL Nieuws en LINDA.

Catrien

PR Specialist

"Goed dat op een andere manier de problematiek van de sweatshops onder de aandacht worden gebracht."

Michelle

PR Specialist

"Het goede aan deze activatie was dat naast bewustwording ook laten zien wat je er zelf aan kunt doen om deze situatie te verbeteren."

Gerelateerde cases