Pritle: fintech start-up positioneren en breed lanceren

Pritle 2018

Nederland en België maken kennis met CEO Thomas Bunnik

Toen Pritle eind 2014 bij ons aanklopte was het bedrijf een nieuwe speler op de online vermogensbeheermarkt. Het woord fintech werd nog nauwelijks gebruikt in de media. Inmiddels is de naam van Pritle gevestigd en helpen we het bedrijf om met PR nog meer marktaandeel te veroveren. 

Lanceringen in België, Oostenrijk en Zwitserland helpen daarbij. Ondertussen verschijnt CEO Thomas Bunnik regelmatig in de media.

Aanpak

Stap één in de samenwerking was het verder uitdenken van de positioning. Wat is het verhaal van Pritle? Met andere woorden: hoe leggen we in een heldere boodschap uit dat Pritle vernieuwend is op het gebied van online vermogensbeheer? Daarna zijn we het verhaal gaan uitdragen via owned en earned pr. Door overal hetzelfde verhaal te vertellen drong Pritle langzaam door in de hoofden van de mensen, ook in die van journalisten. Om Pritle in België te lanceren hebben we bovendien een road tour gedaan langs verschillende vooraanstaande redacties en televisiestudio’s in Vlaanderen. Daarnaast helpen we medeoprichter en CEO Thomas Bunnik om zich te profileren als een thought leader op het gebied van fintech. 

Resultaat

Sinds de oprichting hebben we gezorgd voor doorlopende zichtbaarheid in alle voor Pritle relevante media in Nederland, zoals FD, NOS, Telegraaf, Numrush en Emerce. Ook in België verscheen Pritle in belangrijke media, zoals Kanaal Z en De Standaard.

“De kans is groot dat ik HPB adviseer. Erg tevreden over de resultaten tot nu toe. Een waardevolle toevoeging aan de mix. Ik ben tevreden over de continue aandacht, het meedenken en proactieve benadering.” – Pritle, Volmer Schellens

"Wij kijken terug op een goede lancering en mediageniek eerste jaar. Het gevolg van een continue nauwe samenwerking op strategisch- en uitvoerend niveau. Met veel energie en enthousiasme gaan we dit continueren en overtreffen."

Gerelateerde cases