Vodafone: heel Nederland sluit tachtigjarige tweelingzussen in het hart

Vodafone 2018

Oma Online besproken in alle landelijke nieuwsmedia

Oma Online is een korte film over de tachtigjarige tweelingzussen Gerrie en Truus, gemaakt door WeFilm, bedacht door Achtung. In de film zie je hoe Vodafone ervoor zorgt dat de zussen, die elkaar zesentwintig jaar niet zagen, digitaal met elkaar worden herenigd. Aan ons de taak om de campagne met behulp van pr een extra boost te geven.    

Het resultaat mag er zijn: Gerrie en Truus werden onderwerp van gesprek in heel Nederland en Robert ten Brink bracht de zussen zelfs ‘offline’ weer bij elkaar tijdens de kerstuitzending van ‘All You Need is Love’. 

Aanpak

Om de Oma Online-campagne van Vodafone maximale impact te geven, is zowel earned als paid media ingezet. Earned media om het onderzoek dat GfK uitvoerde naar mobiel gebruik onder senioren te verspreiden en de video te verspreiden. Paid media om earned media nog meer te aan te jagen. Met succes. Direct na de lancering spraken Metro en Editie NL over Gerrie en Truus. De maatschappelijke discussie over het gebruik van mobiele technologie bij ouderen werd aangewakkerd, waardoor het verhaal van Vodafone nog meer relevantie kreeg. Uiteindelijk hebben we alles uit de kast gehaald om Oma Online als een lopend vuurtje over Nederland te verspreiden. Met, na veel brieven, de hereniging in All You Need Is Love als hoogtepunt. 

Resultaat

In bijna alle nieuwsmedia is de Oma Online video van Vodafone besproken. De campagne was vijf keer zichtbaar op nationale televisie en verscheen 117 keer in de media. De video is 3,1 miljoen keer bekeken. Het totale bereik van de campagne is negentien miljoen mensen. Oma Online is bekroond met drie ADCN awards, een SAN Award, een Spin Award en een Esprix Award. 

Het projectteam over dit project

Camiel

Client Service Director & Partner

"Deze campagne is een goed voorbeeld van hoe je een mooi verhaal kunt combineren met een slimme PR en media strategie om bereik en impact te realiseren. We zijn dolblij met hoe het heeft uitgepakt. Naast het winnen van diverse awards was de highlight van deze campagne toch wel echt de hereniging van Gerrie en Truus bij All You Need is Love."

Gerelateerde cases