Beiersdorf: Product lanceringen met een onuitwisbare indruk

Beiersdorf 2021

Voor marktleider Beiersdorf staat innovatie centraal. Haar merken NIVEA, Labello, 8x4, Hansaplast en Eucerin lanceren daarom regelmatig producten die de markt prikkelen en verder aanjagen. Samen met Beiersdorf laten we relevante media en influencers kennismaken met deze innovaties, waarbij we niet alleen informeren, maar ook de juiste beleving meegeven.

“Altijd een feest om de pakketjes van Nivea of Labello uit te pakken” Beautyjournalist Carlijn Biesemaat (o.a. Santé).

Brief 

Ontwikkel een PR-aanpak die de lancering van het nieuwe product in de juiste doelgroep ondersteunt en in lijn is met de marketingcampagne.

Insight

De lancering van een product an sich heeft al nieuwswaarde, maar om de impact van de introductie te vergroten, onderzoeken wij de laatste trends die relevant zijn voor de doelgroep. Aan de hand van deze trends bedenken we het creatieve concept van de lancering.

Concept 

We informeren de media tijdig en voorzien van de juiste productinformatie. Daarnaast versturen we een persmailing naar de key media, influencers en bloggers. Het is van belang dat het pakket, waarin we het product meenemen, on-trend, persoonlijk, verrassend en instagrammable is. 

Resultaten

In 2019 hebben we meer dan 660 earned publicaties gerealiseerd. 


Diensten 

  • Product launch

  • PR Strategie

  • Creatief concept

  • Influencer management

  • Media relationship management

  • Experiential marketing

Gerelateerde cases