Grolsch: #Helpdehoreca miniconcerten met NL topartiesten

Koninklijke Grolsch 2020

Koninklijke Grolsch steunt vanaf het begin van de coronacrisis de horeca met allerlei activiteiten, waaronder een partnership met het initiatief #helpdehoreca. HPB bedacht samen Grolsch en Fitzroy een concept om met digitale concerten in lege horecagelegenheden aandacht te vragen voor dit initiatief. De Grolsch #helpdehoreca Live Sessies.

“Het is moeilijk om mijn favoriete horecagelegenheid in deze situatie te zien,” aldus Nielson. “Maar ik ben ook onder de indruk van de veerkracht die ze tonen. Het toont karakter als je creatief en positief blijft in deze tijden en daar wil ik graag bij helpen door te doen wat ik kan: muziek maken. Ik hoop hiermee een steentje bij te dragen aan het voortbestaan van deze belangrijke sociale plek!”

Brief 

Ontwikkel een earned first strategie en een creatief concept voor Grolsch om gedurende de coronacrisis relevant en van betekenis te zijn voor mensen.

Inzicht 

De horeca in Nederland heeft het moeilijk tijdens COVID-19. Alle horecagelegenheden zijn verplicht gesloten. Muzikanten en artiesten zitten thuis, ze kunnen niet optreden voor live publiek. Mensen missen leuke uitjes, zoals een horecabezoek of een concertje. Videocall platformen maken een waanzinnige groei in gebruikers door. Wat als we al deze groepen - horeca, artiesten en consumenten - een hart onder de riem kunnen steken met een positieve boodschap en ervaring?

Concept 

Het initiatief #helpdehoreca vraagt consumenten om met de aankoop van een voucher hun favoriete restaurant te helpen zolang de deuren verplicht gesloten blijven. Grolsch is partner en wilde het initiatief kracht bijzetten. Dat hebben we gedaan. Samen met Grolsch en Fitzroy organiseerden we een reeks micro-concerten. We vroegen topartiesten (Miss Montreal, Nielson, Akwasi, Diggy Dex, Rob Dekay) op te treden in hun favoriete bar. De pijn, leegte en tegelijkertijd ook het plezier en de hoop kwamen tot leven in die praktisch lege ruimten. Het geheel werd gelivestreamd.

Resultaten

Samen met Grolsch genereren we publiciteit in landelijke media als RTL Boulevard en Shownieuws met een bereik van 104.257.971 earned media impressies. 

Diensten 

  • PR Strategie

  • Creatief concept

  • Influencer management

  • Media relationship management

  • Experiential marketing

Gerelateerde cases