Huawei: Introductie van de Huawei P30 Series

Huawei 2021

Voor de lancering van het nieuwste vlaggenschip van HUAWEI, de P30 Series, hebben we een PR-aanpak gecreëerd die zowel lifestyle media als influencers aantrekt.

“Dankzij de grote verscheidenheid aan mediarelaties van Het PR Bureau hebben we onze relaties met belangrijke journalisten en opinieleiders versterkt en hebben we een hoge hoeveelheid aan media-aandacht kunnen genereren die onze recordgroei heeft ondersteund”. Rick Janse Kok, voormalig PR & Communications Manager Huawei Nederland

Brief 

Het creëren van een PR-strategie die de aandacht trekt van influencers en lifestyle media voor het nieuwe vlaggenschip van HUAWEI. Laat het lifestyle publiek de uitstekende fotografie mogelijkheden en het kleurrijke ontwerp ervaren.

Insight

Vandaag de dag zijn veel consumenten ook makers. Smartphones worden gebruikt voor het maken van snelle en eenvoudige familieportretten en hoge kwaliteit video’s. De nieuwe HUAWEI P30 Series is het antwoord voor iedereen die het allemaal wil. Smaakvol vormgegeven met opvallende kleuren en de beste smartphonecamera ter wereld.

Concept 

Herschrijf de regels van fotografie.

We hebben een geïntegreerde campagne gemaakt bestaande uit een earned media aanpak, ondersteund door paid, social en owned media, om de lancering van de Huawei P30 Series tot een succes te maken.

Tijdens de persreis naar Parijs hebben we tech- en lifestyle-journalisten bijeengebracht door een boottocht over de Seine te organiseren. Om de aandacht van de lifestyle media en influencers te verkrijgen hebben we een foto tour gemaakt langs de tofste hotspots in Parijs. Het ervaren van de veelzijdige fotografie mogelijkheden van de HUAWEI P30 heeft ervoor gezorgd dat iedereen versteld stond. In samenwerking met onze mediapartner Cosmopolitan hebben we de eerste Nederlandse AR-cover vervaardigd. Influencer Rianne Meijer, die ook met ons mee ging op de persreis naar Parijs, stond model voor deze uitgave.

Results

We hebben een persreis naar Parijs georganiseerd met meer dan 60 Nederlanders. We hadden meer dan 630 knipsels met een bereik van 170.213.268 earned media impressies. 

Services

  • Productlancering  
  • PR Strategie
  • Creatief concept
  • Influencer marketing
  • Experiential marketing 
  • Media relations management
  • Earned, owned, paid & social media

Gerelateerde cases