SodaStream: Floating Island of Piece

SodaStream 2021

SodaStream staat voor gelijkheid voor iedereen in een wegwerp-plastic-vrije wereld. We vatten deze gedachte samen in één krachtige merkboodschap en PR-activatie, en realiseren hiermee miljoenen impressies.

Briefing

Kom met een PR-strategie en creatief PR concept om de kernwaarden van SodaStream rond gelijkheid en duurzaamheid tot leven te brengen tijdens Gay Pride. SodaStream is één van de uitverkoren boten die mocht deelnemen aan de Canal Parade. Uitdaging: focus op geloofwaardigheid en relevantie in de ambitie om uit te blink tussen de concurrentie.

Inzicht

Verschillen beperken ons niet, maar maken ons juist sterker. SodaStream is het levende bewijs hiervan met haar fabriek in Israël. De ‘The Island of Peace’ is een unieke werkplek waar mensen met verschillende achtergronden succesvol en in een goede harmonie met elkaar samenwerken. Of ze nou Palestijns of Israëlisch zijn, of mensen met verschil in religie, geslacht of seksuele voorkeur. 

Concept 

For the love of tomorrow. SodaStream introduceerde vol trots haar boot: ‘Floating Island of Peace’. Liefdeskoppels aan boord hadden verschil in achtergrond. Samen symboliseerden ze dat onze verschillen ons sterker en zelfs duurzamer kunnen maken. Als laatste boot in de Canal Parade visten de koppels al het plastic afval uit de grachten, waarmee ze een positieve voetafdruk achterlieten voor het event.

  • Stay Hydrated Pride Kit: een must-have Starter Kit voor iedere Pride, tevens een eerbetoon aan de LGBTQ-gemeenschap. Inhoud: een SodaStream-fles en een regenboog support-sjaaltje. De fles kon je voor jezelf bewaren, het sjaaltje was ontworpen om te delen met je geliefde.

  • Een geïntegreerde campagne, bestaande uit earned media, ondersteund door paid, social en owned media, bracht de activatie tot leven. 

  • Om de Pride-activatie aan te kondigen ontwikkelden we content en meerdere paid uitingen voor de sociale kanalen van SodaStream en diverse print media.

  • Native advertising: in samenwerking met onze mediapartner Vice selecteerden we de liefdeskoppels die aan boord mochten stappen. Gelijk na de Pride publiceerde Vice een volledige rapportage van de dag. 

Resultaten 

‘For the Love of Tomorrow’ werd de tagline voor SodaStream wereldwijd. 

Voor de PR-activatie realiseerden we 91 publicaties met een totaal bereik van ruim 19 miljoen impressies (earned media). 

Services

  • Purpose 
  • LGBTQ Strategie
  • Creatief concept
  • Experiential marketing 
  • Earned, owned, paid & social media
  • Native advertising 

Gerelateerde cases