Wavin: Gezichtsschermen

Wavin 2021

Gedurende Covid-19 tijd kreeg een medewerker, wiens moeder in de gezondheidszorg werkt, een idee: zouden we een gezichtsmasker kunnen maken bij Wavin? Hij maakte een prototype en het management omarmde het idee. Drie weken later rolden de gezichtsschermen van de productielijn, oorspronkelijk bedoeld voor rioolbuizen. Wij brachten dit prachtige verhaal tot leven door een krachtige pr strategie en heel veel mooie publicaties.

Brief 

Breng het verhaal van de Wavin Gezichtsmaskers tot leven op een echte en engaging manier, als onderdeel van Wavins hogere purpose en door middel van maximaal verdiende aandacht.  

Insight

Wavin, bekend als producent van rioolbuizen, is een enorm purpose gedreven bedrijf, dat onze steden wil helpen gereed te zijn voor de toekomst. Wavin wilde helpen met het bestrijden van Covid-19 crisis. Toen bleek dat ziekenhuizen weinig beschermingsmiddelen hadden, toverde Wavin een productielijn voor plastic buizen om naar een lijn voor gezichtsmaskers, waarmee het iets betekenisvol en nuttigs bijdroeg voor de maatschappij tijdens Corona.

Concept 

We ontwikkelden een Earned First strategie en PR aanpak en bedachten de juiste, echte verhaal-invalshoek om de aandacht en het bereik te maximaliseren rondom de gezichtsmaskers binnen de context van de Wavin purpose. Dit deden we door onze PR skils ten volle te benutten en daarmee Wavin als bedrijf met deze prachtige boodschap te pluggen bij landelijke en regionale media, in print, op landelijke en regionale televisie en vakmedia. De boodschap was in feite Wavins coming out als bedrijf dat veel meer doet dan de productie van kunststof buizen. Een bedrijf met een relevante, betekenisvolle purpose - rondom het toekomstbestendig maken van steden en de maatschappij. Dit initiatief vormde het bewijs en de actie om die purpose van echte maatschappelijke waarde te laten zijn. Dat verhaal hebben we op een zo puur mogelijk manier laten doorklinken in een rijke schakering van media, zodat opgeteld het hele en menselijk verhaal verteld zou worden.

Resultaten

Mediawaarde: € 136.976,00
Bereik (impressies: 25.687.622
Aantal publicaties: 38

Met een bereik van bijna 26 miljoen is dit een earned first project waar we trots op zijn. Met items op RTV Oost en Goedemorgen Nederland verspreidde het nieuws zich al snel. Hierop volgde het Algemeen Dagblad die het nieuws deelde en door plaatste in alle regionale titels. Naast RTV, landelijke en regionale titels, schreven ook belangrijke trade media over de omschakeling van de productie van Wavin om de zorg te ondersteunen waaronder Cobouw en Waterforum

Martin van Rijn, Minister voor Medische Zorg en Sport reageert positief op het initiatief van Wavin: 

“We hebben veel verschillende soorten materialen nodig voor verschillende soorten behandelingen. Als je op de Intensive Care werkt en mensen moet intuberen, waarbij stofjes, deeltjes en druppeltjes vrijkomen, heb je andere maskers nodig dan voor verzorging waarbij je alleen een beetje afstand moet houden. Bij het verdelen van alle materialen houden we rekening met de verschillende behandelingen. Deze maskers kunnen daar zeker bij helpen.”

Services

  • Purpose

  • Strategie

  • Earned & owned media


Gerelateerde cases