Zilveren Kruis: “Corona zet het gezinsleven op scherp”

Zilveren Kruis 2021

Zilveren Kruis zet zich in voor de fysieke en mentale gezondheid van Nederlanders. Ook tijdens corona. De maatregelen rondom COVID-19 zorgen ervoor dat veel Nederlanders in een ingewikkelde en uitdagende situatie zitten met hun gezin en werk. De zorgverzekeraar erkent dit en komt met onafhankelijke en relevante kennis via de redactionele media. In drie werkdagen (van idee tot executie) realiseren we samen met Zilveren Kruis een organisch bereik van 29 miljoen impressies met meer dan 150 artikelen en publicaties. Zonder mediabudget. Zilveren Kruis laat zien dat je ook tijdens crisistijden op een relevante en gewaardeerde manier aanwezig kan zijn in de media, op een wijze die authentiek is voor het merk.

“Deze campagne laat zien dat je door heel snel schakelen, relevante informatie toe kunt voegen aan het lopende onderwerp in de media en hiermee heel nieuwswaardig kan zijn. Dit draagt direct bij aan het thought leadership van de organisatie.”

Brief 

Zilveren Kruis zet zich in voor de fysieke en mentale gezondheid van Nederlanders. Ook ten tijde van corona. Hier is echter weinig bekendheid over. Dus toen de maatregelen rondom COVID-19 voelbaar werden, wilde Zilveren Kruis niet passief toekijken, maar mensen bereiken met hun oplossingen en content. Maar hoe kan de zorgverzekeraar op een authentieke manier hun rol pakken, op een manier die past bij de organisatie? 

Insight

Er was al veel aandacht in de media voor de verregaande maatregelen die waren getroffen in Nederland om de verspreiding van het coronavirus een halt toe te roepen. Echter, er was nog niet stil gestaan bij de mentale impact en met name de stress die de maatregelen teweegbrengen, laat staan dat hier actuele onderzoekscijfers van waren. Omdat het mensen helpt om te weten dat je niet alleen bent in de situatie, besloten we met DirectResearch te onderzoeken hoe Nederland ervoor stond na een paar weken ‘intelligente lockdown’. Wat bleek? Corona zet vooral het gezinsleven op scherp. 

Concept 

Deze campagne laat zien dat je door heel snel schakelen, relevante informatie toe kunt voegen aan het lopende onderwerp in de media en daarmee heel nieuwswaardig kan zijn.

We kozen voor een nieuwe insteek binnen een actueel PR-domein: 'corona zet het gezinsleven op scherp'. De combinatie van deze nieuwswaardige insteek - de mentale impact van corona op gezinnen - en een goede onderbouwing op basis van onderzoek en duiding met behulp van een specialist, zorgde voor grote impact.

Resultaten 

In totaal genereren we met deze aanpak meer dan 156 publicaties in de media voor Zilveren Kruis. Mede dankzij een item van 40 seconden in EditieNL realiseert de campagne meer dan 29 miljoen impressies. Het onderwerp werd opgenomen in vele live nieuwsfeeds over de ontwikkelingen rondom het coronavirus zoals op Telegraaf.nl en op Hartvannederland.nl. Er was daarnaast aandacht voor de campagne in onder meer Tijd voor MAX, Radio EenVandaag, NPO Radio 2, en Parool.nl. Met de naamsvermelding voor Zilveren Kruis in de media, draagt deze aanpak bij aan de gepercipieerde leiderschapspositie van de zorgverzekeraar. 

Services

  • Thought leadership
  • PR Strategie 
  • Strategische inzichten
  • Earned media management

Gerelateerde cases