Anouk en Noah over hun stage bij Het PR Bureau

door Het PR Bureau, 29 August 2017

Anouk Vlietman (19) en Noah Luijk (18) interviewden elkaar over het leven als stagiair bij Het PR Bureau. Een verhaal over hoogte- en dieptepunten én champagne in de vroege morgen.

Anouk (rechts op de foto): “Noah, vertel eens, hoe ben jij hier beland?”

Noah: “Dat is bij mij een beetje gek gegaan, want ik zit hier vrijwillig. Ja écht. Het begon allemaal met een gastcollege op de Hogeschool van Amsterdam van Gijs en Lilian en zeurende vriendinnen die vinden dat de pr-wereld echt iets voor mij is. Dus ik dacht: why not? Ik breng de zomer door bij Het PR Bureau.”  

Anouk: “Kon je niets beters verzinnen met je zomervakantie, haha?”

Noah: “Natuurlijk was het best lekker geweest om in Spanje op het strand te liggen met vriendinnen, maar ik heb hier zóveel geleerd en toffe ervaringen opgedaan. Het was het waard. Maar genoeg over mij, jouw stage zit er inmiddels alweer bijna op, wat was je absolute hoogtepunt hier?”

Anouk: “Dat was zonder twijfel de dag waarop ik mee mocht naar de opnames voor de Specsavers video. Meteen in mijn eerste week. De video is opgenomen in ‘How kids react to...’-stijl. Een van de kinderen werd gevraagd wat zij liever zou hebben: een gehoorapparaatje of een bril. Waarna zij zei: ‘Ik heb laatst bij Hans Anders m’n ogen laten testen en dat was echt leuk.’ Uiteraard moesten wij lachen dat ze in haar onschuld een concurrent noemde. Een hilarisch moment.”

(De tekst gaat verder onder de video.)

Noah: “Oh hoe cool! Lekkere binnenkomer.”

Anouk: “Ja, echt he. En bij jou dan?”

Noah: “Daar hoef ik niet lang over na te denken. Dat was het winnen van een pitch en daarmee het binnenhalen van een nieuwe klant. Alhoewel ik nog veel meer highlights kan bedenken. Mijn eerste PR-event bij W hotel was ook heel tof, bijvoorbeeld.”

Anouk: “Heb je ook een dieptepunt gehad?”

Noah: “Dit klinkt natuurlijk héél cheesy, maar ik kan er geen bedenken. En ik heb écht diep nagedacht, hè. Natuurlijk is het af en toe behoorlijk bikkelen, maar dat hoort er gewoon bij. Er is ook nog niet iets dramatisch mis gegaan geloof ik. So far so good, dus. Jij wel?”

Anouk: “Ik heb er wel één. Die ene keer toen ik er van overtuigd was dat ik een mail netjes voor de deadline had verzonden, om er vervolgens achter te komen dat de mail in mijn concepten was blijven hangen.”

Noah: “Gevalletje écht niet grappig, inderdaad. En het gekste wat je hier hebt meegemaakt?”

Anouk: “Champagne om elf uur ‘s ochtends. Alhoewel dit niet gek is in de zin van raar, maar in de zin van te gek haha.”

Noah: “Die kan ik overtreffen. Tijdens onze teammeeting ging de kurk al om tien uur al van de fles voor diezelfde gewonnen pitch.”

Anouk: “Baas boven baas.”

Noah: “Wil jij eigenlijk verder in de PR nu je hier een paar maanden rond gelopen hebt?”

Anouk: “Een kijkje in de keuken was leuk en leerzaam, maar de pr-wereld is niet voor mij weggelegd. Volgend jaar ga ik de non-profit in, omdat ik graag iets wil betekenen voor de wereld. Een stage bij het Rode Kruis als junior accountmanager staat hoog op mijn bucketlist. Het is in ieder geval iets heel anders. Jij hebt de smaak wel echt te pakken, hè?”

Noah: “Eerst was ik best sceptisch. Ik verwachtte een wereld vol commercie en bla bla, maar dat bleek toch anders te zijn. Ik had niet gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik ben om. PR is echt mijn ding gebleken. Geen dag is hetzelfde en de afwisseling en continue uitdaging geven me energie. Never a dull moment. Zullen we afsluiten met een tip voor toekomstige stagiaires?”

Anouk: “Goed plan. Ik zou zeggen: als je van zalm houdt bij de lunch, sla dan meteen op maandag je slag, want de rest van de week is het op. En jouw gouden tip?”

Noah: “Go for it! Wees niet terughoudend en durf initiatief te nemen, laat zien wat je waard bent en heb een beetje vertrouwen in jezelf. Dan krijg je bij Het PR Bureau alle kansen aangereikt.”