Campagne rondom gerecyclede flessen Bar-le-Duc van start

door Het PR Bureau, 25 January 2018

Voor Bar-le-Duc lanceren we deze week de campagne 'Het meest transparante water.' Hierin staan de duurzame flessen van het mineraalwatermerk centraal. De bijbehorende commercial is vanaf deze week te zien op televisie.

Uitgangspunt voor de campagne is de fles van Bar-le-Duc, de enige fles in Nederland die gemaakt is van 100% gerecyclede flessen. We hebben ‘Het meest transparante water’ ontwikkeld vanuit een earned-gedachte. In de 360-graden campagne – waarin naast een commercial ook plek is voor een influencercampagne, een confrontatievideo, een online- en een social campagne – staat bewustwording centraal.

Geen nieuw plastic

Bar-le-Duc maakt als eerste en enige in Nederland haar mineraalwaterflessen van 100% gerecyclede flessen. Dit betekent dat er geen nieuw plastic hoeft te worden toegevoegd bij de productie van haar flessen. Paula Gijsen, Senior Brand Manager United Soft Drinks: “De ambitie van de campagne is om Nederland bewust maken van het feit dat er een duurzamer alternatief is binnen gebotteld water, met minder impact op het milieu. Feitelijk hebben we als voorloper op milieubewuste verpakkingen de nieuwe standaard geïntroduceerd." 

"Steeds weer vragen we ons af; hoe kan het nog duurzamer? Hierbij denken we ook aan 100% duurzame doppen en etiketten. Nog niet alles is op dit moment beschikbaar en daar willen we transparant in zijn, maar we blijven continu kijken hoe we het gebruik van plastic verder kunnen beperken. Onze 100% gerecyclede fles is hierin de eerste stap. Dit verhaal staat in alle marketing- en communicatie-uitingen centraal”, aldus Gijsen.

Confrontatievideo

De campagne trapt deze week met een geanimeerde tv-commercial waarin een vrouw te zien is die in alledaagse situaties wordt geconfronteerd met de hoeveelheid flessen mineraalwater die mensen gemiddeld drinken in een jaar. Na de tv-commercial volgt een online confrontatievideo, waarin een dergelijke situatie in real-life wordt nagebootst. Het doel van de campagne is om mensen bewust te maken van de hoeveelheid plastic die wordt verbruikt met het drinken van mineraalwater en daarmee te laten zien dat Bar-le-Duc het eerste echte duurzame watermerk is.

Alles over de duurzame fles van Bar-le-Duc

Credits

Verantwoordelijk bij de klant: Paula Gijsen, Senior Brand Manager United Soft Drinks
Bureau: Het PR Bureau :)
Creatie: Stephan Gonnissen en Sikko Gerkema
Account en productie: Toon van Loock en Lilian van Diest
Illustratie en animatie TVC: Mr. Feaver / Shop Around
Productie online video: Sir Render
Regisseur online video: Klaas Kleiterp