Crunch #11 - Joost Rietveld, Too Good To Go

door Emilie Funken, 09 May 2019

In de podcast-serie Crunch interviewt journalist Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food en marketing. Met vandaag Joost Rietveld, oprichter van de Nederlandse vestiging van Too Good To Go. Hij zegde zijn baan bij Nestlé op om te gaan werken voor deze start-up met sociale missie.

Joost Rietveld

Ruim 1 jaar geleden begon Joost Rietveld in Nederland met Too Good To Go, een app voor consumenten, bedoeld om voedselverspilling tegen te gaan. Voor weinig geld bestel je eten dat anders zou worden weggegooid bij supermarkt, restaurant of hotel. Inmiddels heeft hij met zijn app 450.000 maaltijden ‘gered’ van de afvalbak, zoals de app-makers het noemen. 

Je hoort in deze uitzending

  • Wat is de impact van Too Good to Go op het tegengaan van voedselverspilling?
  • Hoe wisten de oprichters in twee jaar tijd een internationale community te creëren, met ruim 9 miljoen actieve gebruikers? En dat zonder ook maar 1 euro te investeren in advertising?
  • En: waarom kan het voor Nederlandse foodretailers en foodservice-bedrijven interessant zijn om met deze social enterprise samen te werken?

Luister nu naar de Crunch Podcast

De Crunch Podcast is te luisteren via Soundcloud, iTunes en Stitcher.


Eerdere afleveringen

In eerdere afleveringen waren onder andere kookboek-ster Yotam Ottolenghi, Harald Lek van supermarktketen Marqt en culinair journalist Hiske Versprille te gast. Alle afleveringen zijn terug te luisteren via Soundcloud, iTunes of Stitcher.



Crunch is een co-productie van foodjournalist Marcus Polman in samenwerking met MarketingTribune en Het PR Bureau.

(PvWK)