Crunch #15 - Hoe de Vegetarische Slager de grootste slager ter wereld wil worden

door Marcus Polman, 09 October 2019

In de podcast-serie Crunch interviewt foodjournalist Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food en marketing. Met vandaag, Jaap Korteweg, oprichter van de Vegetarische Slager. In tien jaar maakte hij van 'DVS' een ongekend succesmerk. Hoe gaat het nu verder met het merk en hemzelf na de recente overname door Unilever?

Jaap Korteweg

Als in 1998 de varkenspest uitbreekt, besluit Jaap Korteweg geen dieren meer te eten. Een zoektocht naar nieuw vegetarisch 'vlees' begint. Daarna gaat het snel. Van kipstuckjes tot bitterballen en van samenwerkingen met supermarkten tot internationale export, 'De Vegetarische Slager ' kan inmiddels gerust een begrip genoemd worden. Eind 2018 verkoopt Korteweg zijn bedrijf aan Unilever. Volgens hemzelf een ‘gedroomde partij’ om zijn grote ideaal te verwezenlijken: de grootste slager van de wereld worden.

In deze uitzending van Crunch bespreken Jaap Korteweg en Marcus Polman onder andere:

  • Wat er kwam kijken bij de verkoop van zijn bedrijf aan Unilever eind 2018
  • Wat hij in tien jaar zag veranderen in de wereld van vegan & vega
  • En wat zijn zijn nieuwste plannen nu hij dankzij de deal met Unilever een vermogend man is geworden?

Luister Crunch Podcast via Soundcloud

Luister de podcast hieronder via Soundcloud, de Crunch Podcast is ook te vinden op iTunes en Stitcher!


Crunch is een co-productie van foodjournalist Marcus Polman in samenwerking met MarketingTribune en Het PR Bureau.