Crunch #17 - De strategie van The Fork, Nederlands grootste restaurantsite

door Marcus Polman, 21 November 2019

In de podcast-serie Crunch interviewt foodjournalist Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food en marketing. In aflevering #17: Joyce Teune, country manager The Fork (voorheen beter bekend als IENS,) de bekendste en grootste restaurantsite van NL.

Wie een restaurant zoekt, maakt zijn steeds vaker zijn keuze op internet. Even kijken wat er voor nieuwe restaurants zijn, reviews lezen en het liefst ook maar gelijk online een beschikbare tafel reserveren. The Fork - voorheen Iens - is een van de leidende partijen op dit gebied. Niet alleen in Nederland maar ook internationaal.

Digitaal platform voor restaurants en recensies

Maar hoe werkt zo’n digitaal restaurantplatform precies? Hoe komen de recensies tot stand? En hoe betrouwbaar en onafhankelijk zijn de reviews eigenlijk? En wat is het verdienmodel van dit soort platforms?

Je hoort in deze uitzending:

  • Waarom veranderde IENS haar naam naar The Fork? En wat kwam daar allemaal bij kijken? 
  • Hoe kijken Joyce Teune en The Fork tegen de groei van online restaurantreserveringen?
  • Wat zijn de toekomstplannen zijn met The Fork?

Luister Crunch Podcast op SoundCloud

De Crunch Podcast is te luisteren op Soundcloud en via Stitcher en te vinden in iTunes.


Crunch is een co-productie van foodjournalist Marcus Polman in samenwerking met MarketingTribune en Het PR Bureau.