Crunch #18 - Gijsbregt Brouwer, co-founder van 'De Buik van'

door Marcus Polman, 05 December 2019

In de podcast-serie Crunch interviewt foodjournalist Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food en marketing. In aflevering #18: Gijsbregt Brouwer, mede-opricht van journalistiek foodplatform De Buik van.

Gijsbregt Brouwer

Gijsbregt Brouwer is mede-oprichter van De BUIK van Rotterdam en De BUIK van Amsterdam, een journalistiek online platform dat schrijft over de bloeiende foodcultuur. De Buik is het snelst groeiende food-gerelateerde platform in Nederland. Met positieve en enthousiaste maar desalniettemin onafhankelijke en journalistieke verhalen bereikt het platform meer dan een miljoen mensen per jaar. 

Exotisch Chinees?

Niet zo heel lang geleden gingen we nog helemaal niet zo vaak uiteten. De Chinees om de hoek was al exotisch en we gingen uit eten in een pizzeria’s waar mandflessen Lambrusco aan het plafond hingen. Maar het foodaanbod is de laatste tien jaar in rap tempo gegroeid. Van Macedonisch tot Peruviaans, en van Tibetaans tot de Koreaanse BBQ: de keuze in cuisines is extreem uiteenlopend. 

Je hoort in deze uitzending:

  • Hoe kijkt deze foodwatcher aan tegen explosieve aandacht voor eten & drinken in de (online) media?
  • Wat zijn de learnings na zes jaar online uitgeven met De Buik?
  • En welke voor kansen ziet hij voor ondernemers en marketeers op het gebied van food&drinks?

Luister Crunch Podcast op Soundcloud

De Crunch Podcast is te luisteren op Soundcloud en via Stitcher en te vinden in iTunes.



Crunch is een co-productie van foodjournalist Marcus Polman in samenwerking met MarketingTribune en Het PR Bureau.