Crunch #5 - Bart Jan Veldhuizen, Kitchen Republic

door Emilie Funken, 31 January 2019

In de podcast serie Crunch interviewt Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food en marketing. Met vandaag Bart Jan Veldhuizen, mede-oprichter van Kitchen Republic, de snelgroeiende broedplaats voor food start-ups. We onderzoeken wie de foodtoppers van de toekomst zijn.

Bart Jan Veldhuizen

Bart Jan Veldhuizen heeft dagelijks te maken met ambitieuze, jonge ondernemers met één grote droom: het creëren van een eigen foodmerk waarmee ze de wereld veroveren. Wie zijn de Ben & Jerry’s en Tony’s Chocolonely van de toekomst?


In deze uitzending hoor je:

  • Over de opkomst van het fenomeen ‘Indie Food Brands’; ofwel onafhankelijke kleinschalige foodmerken
  • Hoe deze ambitieuze partijen innovatief inspelen op de vraag naar eten met meer variatie, smaak en ambacht
  • Wat de kansen zijn voor grote bedrijven om met deze food start-ups samen te werken en nieuwe producten te ontwikkelen.

Eerdere uitzendingen

​[podcast] Crunch #1 - Fish Tales: 'Onze vissers zijn dus géén acteurs'
[podcast] Crunch #2 - De Hippe Vegetariër over de vega-trend en foodinfluencer
[podcast] Cruch #3 - Hiske Versprille over de marketingkracht van culi-recensies
[podcast] Crunch #4 - W-Hotel en de hotelmarkt in 020[podcast] Crunch #5 - Foodstart ups hebben de toekomst[podcast] Crunch #6 - bestseller-chef Yotam Ottolengi



Crunch is een co-productie van culinair journalist Marcus Polman in samenwerking met MarketingTribune en Het PR Bureau.