Een week vol events

Als PR Bureau zijn we vaak betrokken bij events. Want events zijn de uitgelezen kans om mensen te activeren, om BN’ers bij merken te betrekken en om zichtbaar te zijn. Zelden gaat er een week voorbij zonder event. Meestal zijn het er wel één of twee. En soms staat een week er bol van. Dan vliegt iedereen van hot naar her en fungeert HPB HQ als control room. Deze week was zo’n week. Een overzicht.

Vrijdag

De Campina Open Boerderijdagen is nou echt zo’n event waar ons team warm voor loopt. Heet, moeten we eigenlijk zeggen. Tijdens de Open Boerderijdagen (6 en 16 mei) openen boerderijen in heel Nederland hun deuren. Dat betekent: lekker spelletjes doen in het gras en tussen de koeien spelen. Kijken waar de melk vandaan komt, want lieve kinderen: die komt niet uit de fabriek. Afgelopen zaterdag de boot gemist? Ga op 16 mei voor de herkansing! (Lees meer op AD.nl en Zin.nl

Zaterdag

HEMA was in de ban van moederdag. Samen met onze oer-Hollandse rookworsthelden gaven we in 89 filialen alle moeders in Nederland een kwartiertje ontspanning cadeau. In een heuse ‘mama nailbar’  konden de mama’s hun nagels gratis laten lakken. Want, zo bleek uit onderzoek dat we hebben laten uitvoeren voor HEMA: ondanks dat het gezin op nummer één staat, wil bijna zeventig procent van de moeders meer tijd voor zichzelf hebben. Nou moeders, namens HEMA zeggen we: graag gedaan! (Lees meer op LINDAnieuws.nl)

Dinsdag

Bij Het PR Bureau hebben we de nodige hotlines met bekend Nederland. Merken werken graag met bekende koppen, en terecht. Zij geven de merken meer smoel en hebben een groot bereik. Epke Zonderland is ongetwijfeld een van de leukste ‘bekende koppen’ om mee te werken. Op dinsdag was hij aanwezig bij de presentatie van een nieuwe kwark die hij met Campina ontwikkelde voor top- en amateursporters. Wist je trouwens dat Campina official supplier is van TeamNL tijdens de aanstaande zomerspelen in Rio? (Lees meer op Cotton & Cream of bekijk de vlog van De Gelderlander

Het was een zonnig weekje, met dinsdag als tropisch hoogtepunt. Ons zusterbureau Blyde was bij de Zero Proof Cocktail Workshop van Teisseire in Hutspot aan de Van Woustraat in Amsterdam. Zonder alcohol en zonder suiker en dus lekker verantwoord. De volgende ochtend waren we fris en fruitiger dan ooit. (En dat was maar goed ook, druk weekje, weet je nog.) (Lees meer op Mamaschrijft.nl)

Woensdag

Wij houden van goede initiatieven die de wereld mooier (willen) maken, dat moge duidelijk zijn. Op woensdag openden Mama Cash en de Schone Kleren Campagne een heuse Sweatshop in de Kalverstraat in Amsterdam. Doel: mensen laten ervaren hoe de laaggeprijsde kleding (die in diezelfde winkelstraat te koop is) gemaakt wordt. Je vindt de Sweatshop in de hippe conceptstore The Mad Rush tot en met zondag. Zeker even gaan kijken! (Bekijk het item op RTL Boulevard (34:20) of lees meer op LINDAnieuws.nl en Parool.nl)

Donderdag

Met ons eigen platform ViaHenri willen we mensen leren kennen. En daarom organiseren we een aantal keer per jaar een event in onze eigen expo op kantoor. Je kent ViaHenri misschien van Die Höllandische Meistercup, ons jaarlijkse tafelvoetbaltoernooi. Gister was het tijd voor showcase en paneldiscussie over Slow Fashion. Oftewel: het tegenovergestelde van grote modeketens, dumpprijzen en volgepakte winkelstraten. Gehost door Felicity van Stroe (Vigics), Susanne Vegter (HTNK), Emma van de Leest (Bio Couture) en Susanne Smulders (LENA Fashion Library). Gezelligheid!

Jullie begrijpen, het was ons het weekje wel. Nu de oogst binnenhalen en dan maken we ons langzaam op voor het (lange) weekend.

Tot dinsdag!

Team HPB