Friends of HPB: Anne-Maro

In de serie Friends of HPB stellen we je voor aan onze vrienden. Vandaag: Anne-Maro (36), als freelance HR-specialist verbonden aan Het PR Bureau.

Hey Anne-Maro, hoe kunnen we jou het best introduceren aan de kijkers thuis?

“Als een flapuit. What you see is what you get bij mij. Mijn man vindt dat overigens wel eens irritant. Die vindt dat ik eerst na moet denken, voordat ik wat zeg. Maar dan vloeit het enthousiasme toch spontaan weg? Ik ben dol op All You Need Is Love en Hello Goodbye en moet huilen bij de Merci reclame. Een mensenmens zeggen ze dan toch?”

Wat is je link met Het PR Bureau?

“Als freelancer help ik professionele en groeiende bedrijven die (nog) te klein zijn voor een eigen HR-afdeling, maar wel weten dat het belangrijk is. Het PR Bureau is zo’n bedrijf. Mijn man is de neef van Marnix. Ik heb altijd gezworen om geen zaken met ‘familie’ te doen, maar toen er een kans lag bij HPB ben ik van al mijn principes afgestapt en er vol voor gegaan. Ik ben nu bijna een jaar verbonden aan HPB en vind het geweldig om onderdeel te mogen zijn van het team.”

Via welke kanalen volg jij het nieuws?

“Ik reis iedere dag twintig minuten heen en terug met de trein, een echte forens dus. Ik pak de Metro dan graag mee. Verder kijk ik geregeld op Nu.nl en op de site van de Telegraaf (shame on me). Ik ben niet geabonneerd op een krant. Om de simpele reden dat ik daar met mijn bedrijf, mijn sociale leven en mijn gezin geen tijd voor vrijmaak.”

Gebruik jij PR voor je eigen bedrijf?

“Ik ben trots op wat ik doe: het ontzorgen van kleine en snel groeiende bedrijven op HR-gebied. ‘Roepen’ over voor mijn diensten doe ik vooral via via. In mijn netwerk schreeuw ik graag van de daken wat ik doe en waar ik voor sta.”

Welk merk heeft volgens jou zijn PR het best op orde?

“Mijn eerste reactie is Heineken. Heb je dat filmpje van Heineken en Samsung van de huldiging van Dorian van Rijsselberghe gezien op social? Dat raakte me enorm. Hij werd verrast met een ludieke actie van zijn vrienden. Geweldig!”

Welke bestaande campagne had jij willen bedenken?

De campagne Oma Online, waarmee Vodafone twee oma-zussen na jaren weer met elkaar herenigt. Steengoed!”

Wat wordt volgens jou de next big thing?

“Dat soort vragen moet je mij eigenlijk niet stellen. Ik leef met de dag. Ik luister overigens wel graag naar mensen met wilde ideeën. Wat betreft mijn eigen vakgebied geloof ik erg in zelfsturende teams. Vrijheid en vertrouwen brengt zoveel meer dan vaste patronen, die ik helaas nog zo vaak tegen kom bij bedrijven. Gelukkig heeft HPB dat goed begrepen.”

Met wie moeten wij een kop koffie gaan drinken en waarom?

“Maxima! Ik ben dol op het Koningshuis en ik vind Maxima een mooie en geweldige vrouw. Die zou ik graag eens ontmoeten. Ik krijg al kippenvel als ik eraan denk. Oh wacht, met wie jullie koffie moeten gaan drinken. Daar kom ik later op terug.”