Friends of HPB: Merijn Everaarts

door Lilian van Diest, 14 March 2017

In de serie Friends of HPB stellen we je voor aan mensen met wie we nauw samenwerken. Vandaag: Merijn Everaarts, oprichter van Dopper, klant van Het PR Bureau.

HPB: Hoi Merijn, hoe kunnen we jou het beste voorstellen aan onze volgers?
Merijn: "Merijn Everaarts is de oprichter en bedenker van de kleurrijke Dopper waterflessen. Waarschijnlijk ken je ze wel. Met de fles wil hij het drinken van kraanwater stimuleren. De Dopper is een lifestyle brand, net zoals de bronwatermerken dat zijn."

Via welke mediakanalen blijf jij op de hoogte?
"NRC Next, online abonnement van het FD en uiteraard online via LinkedIn en Facebook."

Hoe zetten jullie pr in voor Dopper?
"Dit doen we met awareness-campagnes. Wij gebruiken pr om de missie van Dopper te verspreiden. Met artikelen, interviews, filmpjes en sprekersverzoeken."

Wat is hierbij het doel?
"Bewustwording creëren voor het verminderen van plastic afval. Daarnaast willen we over de hele wereld schoon drinkwater uit de kraan krijgen."

Welke campagne heeft voor jullie het best gewerkt?
"We zijn ooit begonnen met een flashmob in 2010. Dit heeft Dopper direct op de kaart gezet. Een van de laatste campagnes is de gehele wereld over gegaan. Vanuit Dopper hebben wij de Plastic Madonna gelanceerd tijdens de Olympische Spelen. Ook waren wij verantwoordelijk voor de productie van de Olympische ringen. Omdat dit evenement veel media aandacht krijgt, is onze missie indirect wereldwijd verspreid."

Wat zijn voor jullie interessante kanalen om jullie verhaal te vertellen?
"1-op-1 met de consument, bijvoorbeeld door bovengenoemde campagnes. We vertellen ons verhaal aan de changemakers van de wereld en influencers die onze missie verder kunnen verspreiden."

Welk merk heeft haar pr volgens jou het best op orde?
"Dat kunnen vaak hele kleine mensen zijn met een klein initiatief. Maar als we het over de grote jongens hebben: Patagonia. Echt super sterk hoe zij elke keer weer hun missie in de communicatie verwerken."

Welke bestaande campagne had jij willen bedenken?
"Mengen in de politiek ligt niet in onze kracht, maar soms maakt het je merk wel super sterk: 'Equality' van Nike."

Met welke influencer wil jij graag samenwerken?
"Lauren Singer, zij leeft een zero waste lifestyle. Ze past perfect in onze target group."

Wat wordt volgens jou de next big thing op het gebied van pr?
"Wat al gaande is maar ook zal blijven is het vertellen van oprechte verhalen die 100 procent aansluiten bij het bedrijf. #Nomoregreenwashing. Als bedrijf is het zeer belangrijk om dit te blijven doen, bedrijven en mensen zijn vaak veel te bescheiden."