‘Get The Flow’ twee keer genomineerd voor European Excellence Awards 2017

door Het PR Bureau, 08 November 2017

De nominaties voor de European Excellence PR Awards 2017 zijn bekend. De campagne ‘Get The Flow’ - waarin we voor Vodafone aandacht hebben gevraagd voor een rap-app waarmee stotterende kinderen op een coole manier hun spraak kunnen verbeteren - is genomineerd in twee categorieën: 'Telecommunicatons' en 'Science & Education'. Op 30 november worden de winnaars bekend gemaakt tijdens het European Excellence Awards gala in Hamburg.

Get The Flow
Met de campagne ‘Get The Flow’ moedigt Vodafone stotterende kinderen aan om hun spraak te trainen. In een speciale app kunnen de kinderen raps opnemen en ‘duo rappen’ met andere stotterende kinderen. De raps in de app zijn geschreven door bekende rappers als Seven Alias en de mannen van Broederliefde. Ali B schreef de eindbaasrap, een ‘allitererende tong twister’. Voor de campagne werkte Vodafone samen met de Nederlandse Federatie Stotteren (NFS, onderdeel van stotteren.nl).

De campagne, onderdeel van het Powerful Connections programma, is ontwikkeld door DDB & Tribal. Awfulmen was verantwoordelijk voor de technische realisatie van de app. Wij verzorgden het pr-traject rondom de campagne. De app en het verhaal erachter werden breed uitgemeten in de Nederlandse pers. Onder andere RTL Late Night besteedde uitgebreid aandacht aan ‘Get The Flow’.

Excellence Awards
De European Excellence Awards onderscheiden de beste PR- en communicatiecampagnes in Europa. In totaal worden er winnaars aangewezen in 59 categorieën. Op 30 november weten we of we een (of meerdere) award(s) mee terug naar Nederland mogen nemen. We zijn alvast aan het duimen geslagen.