Get the Flow wint 5 leeuwen in Cannes

door Het PR Bureau, 20 June 2017

De campagne Get The Flow van Vodafone (samen met DDB en Tribal Amsterdam, Maak, MEC, WeFilm en Awful Men) is deze week vijf keer (!) in de prijzen gevallen tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity. Ook in de categorie PR werd de campagne beloond met een leeuw. Het is de eerste keer dat we met Het PR Bureau deze felbegeerde prijs in de wacht slepen. De campagne van Vodafone werd in totaal negen keer genomineerd. In één categorieën moet de winnaar nog bekend worden gemaakt.

Naast een bronzen leeuw in de categorie 'PR', sleepte de campagne twee bronzen leeuwen in de wacht in de categorie 'Promo & Activations'. Ook in de categorieën 'Media' en 'Entertainment for music' won Get the Flow leeuwen. In de categorie ‘Sounddesign’ moeten de prijzen nog worden verdeeld.

Accountverantwoordelijke en partner Camiel Overgaauw: “Vodafone slaagt er keer op keer in om maatschappelijke thema’s te benoemen en de verbinding te maken met technologie. Dat lukte met de Street Messenger campagne, de Back to School campagne en nu ook weer met Get the Flow rap-app. De lijn tussen de commerciële afzonder en het maatschappelijke verhaal is dun, maar door een open houding lukt het Vodafone om de juiste toon aan te slaan en de dialoog te vinden. Dat is subtiel en knap tegelijk. Het is geweldig dat deze campagne ook internationaal aanslaat.”

Get The Flow is een app, waarmee stotterende kinderen hun spraak op een coole manier kunnen oefenen. Met behulp van rapoefeningen in verschillende tempo’s oefen je niet alleen je spraaktechniek, maar ook je rapskills. De campagne werd gelanceerd met Ali B en Miss Montreal en was breeduit zichtbaar in de media. Onder andere RTL Late Night besteedde uitgebreid aandacht het onderwerp. Bekijk het fragment hieronder terug.