Het PR Bureau scoort Decathlon

Decathlon gaat samen met Het PR Bureau sportexcuusjes te lijf. Decathlon trapt 2019 af met een nieuwe campagne over sporten, waarbij de focus op resultaat teruggebracht wordt naar plezier.

Na een intensief pitchtraject neemt Decathlon Het PR Bureau in de arm voor een structurele invulling van de marketing - en PR-activiteiten van de sportretailer. Decathlon trapt het jaar af met een nieuwe campagne over sporten, waarbij de focus op resultaat teruggebracht wordt naar plezier, hét fundament voor de campagneactiviteiten in 2019. In Het PR Bureau vindt Decathlon een partner om samen de drempel naar het sporten omlaag te brengen. Vanaf half december is de samenwerking officieel van start gegaan. 

Sporten voor iedereen

Decathlon maakt sporten toegankelijk voor iedereen. Al meer dan 40 jaar introduceert de sportwinkelketen innovatieve en betaalbare producten die de fysieke of mentale barrières wegnemen om te sporten. Het snorkelmasker - een snorkel en bril in één- of de welbekende opgooitent van Quechua, het zijn allemaal innovaties uit de koker van Decathlon om een actieve leefstijl te bevorderen.

Verhalen met impact

Decathlon heeft een platform opgezet, SportenmetDecathlon.nl, waarmee sport en sporter nog dichter bij elkaar kunnen komen. Je vindt hier o.a. sportadvies, lokale sportactiviteiten en evenementen, inspiratie. Dit aanbod wordt o.a. gefaciliteerd d.m.v. samenwerkingsverbanden met lokale sportclubs en verenigingen.

Daan Zijderveld, Brand Director bij Decathlon: “Wij willen sport voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk maken en stimuleren mensen een actieve levensstijl aan te nemen. Sporten is voor iedereen, jong en oud, ervaren en onervaren. Het maakt niet uit wat je doet, áls je het maar doet. En er plezier in hebt. In Het PR Bureau hebben we een goede partner gevonden om dit relevante onderwerp om te zetten in mooie content en verhalen die mensen motiveren om nu écht een keer van die bank te komen.”

Toon van Loock, accountverantwoordelijke bij Het PR Bureau: “We vinden het fantastisch om voor Decathlon aan de slag te gaan. De samenwerking sluit aan bij ons sporthart en biedt mooie kansen om echt bij te dragen aan sport voor iedereen”.

Over Decathlon

Decathlon is de grootste sportretailer ter wereld met een productassortiment voor meer dan 65 sporten. Naast producten voor (team)sporten heeft de winkel een breed assortiment voor fiets- en outdoorliefhebbers. Het is de missie van Decathlon om sport toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen. Dit doen ze door bijvoorbeeld kwalitatief goede producten voor een zo laag mogelijke prijs aan te bieden. In Nederland zijn er momenteel 16 vestigingen (Amsterdam, Kerkrade, Best, Apeldoorn, Leeuwarden, Breda, Rotterdam (2), Arnhem, Eindhoven, Den Haag, Alkmaar, Tilburg, Enschede, Roermond en Utrecht) en dit aantal blijft groeien.