Jacqueline nieuwkomer in Adformatie100

door Het PR Bureau, 22 January 2018

Jacqueline heeft haar entree gemaakt in de Adformatie100, de lijst met gang- en smaakmakers die dit jaar het verschil maken in de Nederlandse marketing- en communicatie-industrie. Ze staat, in goed gezelschap, op plaats 49. De lijst telt dit jaar een recordaantal vrouwen: 37. Namens Het PR Bureau feliciteren we lijstaanvoerder David Snellenberg (oprichter van reclamebureau Dawn en voorzitter van ADCN) en alle anderen met een plek in de Adformatie100.

De 2018-editie van de Adformatie100 werd bekend gemaakt door content director Susanne van Nierop tijdens Koffiedik Kijken, de jaarlijkse nieuwjaarsbijeenkomst van The International Advertising Association (IIA) Nederland. Over Jacqueline schrijft Adformatie:

“Begrijpt als geen ander dat voor pr net zo goed creatie nodig is, dat goede pr oprecht moet zijn en zeer nauw luistert. Ze weet samen met merken als Vodafone mooie verhalen op te tuigen én te laten vliegen.”

Powervrouwen

Jacqueline: “Mooie woorden om te lezen, natuurlijk. Ik vind het een hele eer om namens Het PR Bureau in deze lijst met mooie mensen te staan. Erkenning krijgen voor je werk is altijd leuk. Onze entree is wat mij betreft ook mede het bewijs dat pr relevanter wordt in de creatieve industrie. Verder vind ik het gaaf om te zien dat er meer vrouwen dan ooit in de lijst staan; een positieve ontwikkeling als je het mij vraagt. Ik heb grote bewondering voor powervrouwen als Kerrie Finch, Jildou van der Bijl en Annelies Valk.”

(Tekst gaat verder onder de afbeelding.)

De top 10 van de Adformatie100 bestaat naast David Snellenberg uit Marion Koopman (Greenhouse Group/GroupM), Yvette Belt-Beekman (KPN), Frank Houben (KLM), Victor Knaap (MediaMonks), Paul Manuel (TamTam), Darre van Dijk (TBWA), Caroline van Turennout (Zeeman), Kerrie Finch (FinchFactor) en Hanneke Faber (Unilever).

De hele lijst vind je hier

Over de Adformatie100

De Adformatie100 wordt ieder jaar opgesteld door vakblad Adformatie. Geen canon, maar een barometer, aldus het blad. De lijst komt tot stand door stemmen van vakgenoten. Aan het eind van 2017 vroeg Adformatie aan 150 vooraanstaande vakgenoten om de drie besten in hun vak te noemen. Ook vraagt Kantar de mening van lezers en maakt Adformatie een analyse van de impact van de online zakelijke netwerken van de honderd beste vakgenoten. Dit bij elkaar leidt tot de Adformatie100.