Jacqueline vertelt over deelbare verhalen in Adformatie

door Jacqueline Bosselaar, 23 November 2017

Toen Nils Adriaans mij een aantal weken geleden vroeg als gasthoofdredacteur voor het acht pagina's tellende Creatie-katern in Adformatie, voelde ik mij natuurlijk enorm vereerd. Als thema koos ik ‘deelbare verhalen’. Dat is immers het domein waar ik warm van word én waar ik iedere dag mee bezig ben.

Wat maakt een verhaal deelbaar? Hoe maak je een succesvol verhaal dat wordt doorverteld, zoals de beroemde campagnes 'Fearless Girl' en 'Like My Addiction'? En waarom is dit in mijn ogen dé manier om de consument te bereiken in de content clash waar we nu in zitten? Deze vragen worden beantwoord in het 'boek' over deelbare verhalen. Omdat ik niet alleen mijn eigen visie op deelbare verhalen wilde vertellen, ben ik in gesprek gegaan met succesvolle verhalenvertellers: Roel Welling van Wefilm, Wendeline Sassen van Havas Lemz, Omar Kbiri van Maak, Stéphane Xiberras van BETC Paris en Eva Zahrawi Ruiz van The 2nd Half. 

Nieuwsgierig geworden? Het resultaat staat in de nieuwe Adformatie. Voor wie niet kan beschikken over de papieren versie, heb ik hieronder ook een digitale versie voor je. 

Ik wil Nils Adriaans enorm bedanken voor de geweldige samenwerking en geboden kans, en Nelleke Wegdam van studio No-Office voor het te gekke ontwerp. En natuurlijk bedank ik de fantastische verhalenvertellers in het 'boek' voor hun tijd en inspiratie.

Veel plezier met lezen en laat vooral horen wat je er van vindt. Ik ben benieuwd naar je reactie (jacqueline@hetprbureau.nl).

Lees Tien ingrediënten voor deelbare verhalen