Ruim 135 jaar innovatie: welkom Beiersdorf!

door George, 14 January 2019

We zijn 2019 officieel begonnen! En dat betekent dat we van start zijn gegaan met de marketing- en corporate PR-activiteiten voor Beiersdorf Nederland. Met 135 jaar ervaring en intussen acht sterke merken zit Beiersdorf diepgeworteld in de Nederlandse samenleving. In Het PR Bureau vond de multinational een PR-partner om voort te bouwen aan een stevig fundament én om deelbare verhalen te creëren.

135 jaar innovatie

In 1911 bracht Beiersdorf met de introductie van NIVEA Crème een ware revolutie in de huidverzorging: het was de eerste stabiele crème op olie- en waterbasis ter wereld. Sindsdien volgen de innovaties bij de merken van Beiersdorf elkaar snel op. Daarover communiceren alléén is echter niet voldoende. Beiersdorf en Het PR Bureau delen een ambitie om de doelgroep te raken met verhalen met impact. De komende tijd slaan we daarom de handen ineen om PR-campagnes te ontwikkelen die verrassen.

Strategisch denken en een creatieve twist

Famke Jonker, Media & PR Manager Beiersdorf: “Voor Beiersdorf staat innovatie op nummer één, we dagen onszelf altijd uit om te blijven ontwikkelen. De ambitie van onze merken is groot en we zien dat het belang van PR voor onze merken groeit. In Het PR Bureau hebben we een goede partner gevonden om dit zowel strategisch als creatief vorm te geven. Het PR Bureau staat bekend om haar eigenzinnige aanpak en heeft een bewezen track record in het ontwikkelen van een langetermijnstrategie. We kijken uit naar de samenwerking en de mooie projecten die hieruit voortkomen.”

Toon van Loock, accountverantwoordelijke bij Het PR Bureau: “Geweldig om te werken voor een bedrijf dat zulke iconische merken heeft voortgebracht. De merken zijn diep geworteld in de samenleving en voor veel Nederlanders dagelijks relevant. Wij zien grote kansen voor een nog stevigere PR-strategie, waarbij we voortbouwen op een stevig fundament en verrassen met creatieve PR-concepten.”

Over Beiersdorf

Beiersdorf AG is marktleider op het gebied van innovatieve, kwalitatieve huidverzorgingsproducten en heeft meer dan 135 jaar ervaring in dit segment. Het bedrijf dat is gevestigd in Hamburg, Duitsland, heeft meer dan 19.000 werknemers wereldwijd en is genoteerd op de DAX, de Duitse benchmark-aandelenindex. De omzet in 2017 bedroeg € 7,1 miljard. Beiersdorf’s NIVEA is ‘s werelds grootste huidverzorgingsmerk*. Andere namen in het succesvolle internationale portfolio zijn onder andere Eucerin, La Prairie, Labello, 8x4 en Hansaplast. Dagelijks kiezen miljoenen mensen wereldwijd voor de innovatieve en kwalitatieve producten van de Beiersdorf merken. Dochteronderneming tesa SE is een van ’s werelds meest toonaangevende producenten van zelfkleefproducten en systeemoplossingen voor de industrie en consumenten.


Contact voor pers:

Meer weten? Mail naar Beiersdorf[@]hetprbureau.nl


* Bron: Euromonitor International Ltd.; NIVEA door overkoepelende merknaam in de categorieën Body Care, Gezichtsverzorging en Handverzorging; in waarde retail 2016.