Spoorboekje voor de eerste editie van VidCon Europe

door Isabelle Storms, 16 March 2017

VidCon, de grootste online video conferentie ter wereld voor fans, creators en professionals ter wereld, komt naar Amsterdam. Op 7, 8 en 9 april (in dezelfde week als VEED) kom je in de RAI alles te weten over online video. Als officiële pr partner van de conferentie vertellen wij je graag wat je zoal kunt verwachten.

Vrijdag

De vrijdag (7 april) is er speciaal voor marketers. De dag start met een keynote van VidCon oprichter John Green. Daarna komen CEO’s van vooraanstaande Europese online videokanalen aan het woord. We lichten er drie programmaonderdelen uit.

1. Weet jij wat een muser is? In de States is het fenomeen playbacken (lipsyncen) razend populair. Grote kans dus dat ons land er binnenkort ook bol van staat. Tijdens VidCon vertelt Alex Zhu van lipsync-app musical.ly over de nieuwste rage.

Vrijdag 7 april - 12.20 uur

2. Met meer dan twintig miljoen volgers op Facebook is The LAD Bible één van de meest geliefde media brands onder jongeren. De website staat in de top 15 best bezochte sites in Engeland. Tijdens VidCon vertelt oprichter Solly Solomou (EY Entrepeneur Of The Year 2016) ‘how to build a video-centric mega-Facebook brand.’

Vrijdag 7 april - 11.35 uur

3. How to build a sustainable business model with creators, frans, and brands? Over die vraag praten experts tijdens de vrijdagochtend van VidCon. Aan tafel onder andere Matt Heiman, oprichter van Diagonal View, het meest toonaangevende digitale video productiebedrijf in Europa.

Vrijdag 7 april - 10.30 uur

Zaterdag en zondag

Het weekend (zaterdag 8 en zondag 9 april) staat in het teken van contentmakers, professinals én fans. Verwacht een uitgebreid programma vol entertainment en nuttige tips. Zoals deze:

4. Rasmus Kolbe is één van de grootste influeners in Denemerken. Met zijn content op Snapchat, YouTube, musical.ly en Instagram laat hij je hardop lachen. Samen met travel- en foodblogger Cilin O’Neill bespreekt Rasmus tijdens VidCon ‘the power of livestreaming.’

Zaterdag 8 april - 9.30 uur

5. Hoe zorg je ervoor dat jouw video op YouTube wordt gepromoot? Door het algoritme te kraken, natuurlijk. Tijdens de VidCon workshop ‘How the YouTube Algorithm Works’ vertelt Matt Gielen van de Little Monster Media Group voor het eerst alle ins en outs. Mis dit niet!

Zondag 9 april - 15.30 uur 

6. Reclame staat onder druk. Het grote geld is niet langer doorslaggevend in de strijd om de meeste aandacht. En dus is er een roep om creatieve alternatieven. Maar hoe dan? En wat werkt? Over deze vraag gaat Nikolas Schriefer, oprichter en eigenaar van Stagelink.com, in gesprek met drie andere ‘mediamagnaten’ tijdens VidCon.

Zondag 9 april - 13.45 uur 

Kijk voor het hele programma en tickets op www.vidconeurope.com