Toon van Loock nieuwe partner bij Het PR Bureau

Terug naar overzicht

Toon van Loock (39) is mede-eigenaar geworden van Het PR Bureau. Vanaf september dit jaar heeft Van Loock de zakelijke leiding over het creatieve bureau, samen met de andere partners Jacqueline Bosselaar en Camiel Overgaauw. Van Loock is al sinds 2017 werkzaam bij het bureau als managing director. Het PR Bureau werkt aan thought leadership en deelbare verhalen voor opdrachtgevers als Beiersdorf, HelloFresh, Huawei, PLUS, SNS, W Amsterdam en Zilveren Kruis

‘Earned First’ tijdperk

Toon licht zijn stap toe: “We hebben een groeiambitie en zien daarvoor in de markt volop kansen. Binnen Het PR Bureau zijn we overtuigd van het feit dat het belang van PR toeneemt. We leven in een earned first tijdperk, dus wil je als merk of organisatie in deze tijd - van informatieoverload, fake nieuws, influencers en geloofwaardigheid - de aandacht en de harten van consumenten winnen, dan zul je die aandacht moeten verdienen met echte verhalen. Simpelweg omdat aandacht kopen steeds minder effectief wordt. Ik ben trots dat ik mij op deze manier kan verbinden aan Het PR Bureau en het mooie team dat daar bijhoort.”

Jacqueline Bosselaar, founder en CEO van Het PR Bureau: “Ik ben supertrots dat Toon zich aansluit bij onze partnergroep. In de groei die we in de afgelopen jaren hebben doorgemaakt heeft Toon een bepalende rol gespeeld. Zo heeft hij het Lifestyle & Consumer Goods Team verder uitgebouwd en is hij verbinder binnen het bureau als geheel. Met deze stap gaan we vol vertrouwen de volgende fase in van ons bureau."

Toon van Loock
Datum 11 september 2019
Barbie

“We werken bij Het PR Bureau samen met een toegewijd team. Een mooie mix van creativiteit en PR expertise. In nauwe samenwerking met hun netwerk van media en influencers maken ze hun belofte waar.”

Esther ter Braak - Brand Manager
Foodora

“Voor een startup als die van ons is frequente aanwezigheid in de media van onschatbare waarde. Het PR Bureau heeft de basis gelegd voor onze groei in Nederland. Ons relatief bescheiden budget heeft ons er niet van weerhouden om samen enorme resultaten te boeken in de media. Ik kijk met veel plezier terug op een heel aantal activaties.”

Vincent Hosman - Country Manager Nederland
Netflix

“Netflix zocht in elk land de beste communicatie partner. Dit kon ook een local hero zijn, mits deze groot genoeg zou zijn. Voor de introductie van Netflix in Nederland en België zijn we de samenwerking aangegaan met Het PR Bureau. De intensiteit van het service level was nieuw voor Het PR Bureau, maar ze hebben het razendsnel eigen gemaakt. Binnen het internationale kader hebben ze ons verrast met hun proactieve houding en creatieve ideeën.”

Joris Evers - Vice President Netflix, Head of Communications Europe, Middle East & Africa
Specsavers

“Het unieke van Het PR Bureau is het feit dat hun mensen op strategisch niveau sterk zijn, maar ook gewoon de mouwen opstropen om een mooi event of activatie op te tuigen. Een one-stop-shop in PR van hoge kwaliteit. Dat is waar we naar op zoek waren en uiteindelijk vonden bij Het PR Bureau.”

Wieteke van Hunnik - PR & Communications manager
Spotify

“In de zoektocht naar een bureau dat ons merk in de Benelux kon introduceren, kwamen we na een intensieve oriëntatie bij Het PR Bureau uit. Hun netwerk, ondernemerszin en drive gaven de doorslag. We waren onder de indruk van hun professionaliteit. De strategie van het bureau is dat ze VAPs (Very Adorable People) op cruciale posities aan het werk zetten. Intussen hebben we, sinds de start in 2011, ruim zeven jaar samengewerkt. Ik kan gerust stellen dat Het PR Bureau een belangrijke rol heeft gespeeld in het groot maken van Spotify in de Benelux. "

Alison Bonny - Communicatie Directeur EMEA, Spotify
Zilveren Kruis

“Het PR Bureau bestaat uit een groep slimme, professionele mensen met een interessante kijk op dingen, ik voelde me er direct op m’n gemak. Zeker in een complexe markt als die van verzekeringen, waar verschillende belangen spelen, doen ze het goed. Ik zie Het PR Bureau echt als een premium partij. Met zo’n partner kun je er gerust op zijn dat je campagne foutloos wordt uitgerold.”

Walter de Reus - Brand Manager