Transfernieuws: Wilmar Tax & Rens Quirijnen naar Het PR Bureau

door George van Oostrom, 05 November 2019

Het PR Bureau heeft zijn team Strategie & Creatie flink versterkt met Wilmar Alex Tax en Rens Quirijnen. Wilmar stuurt als Head of Strategy & Insights de strategische afdeling van Het PR Bureau aan. Rens is als Creative Director verantwoordelijk voor de creatieve ideeën en campagnes van Het PR Bureau. Met de aanstelling van beide krachten zet het creatieve bureau stevig in op de combinatie van data-driven PR-strategieën én creativiteit.

Als merkstrateeg was Wilmar Tax (43) onder andere werkzaam aan klantzijde bij Grolsch/SABMiller en Groupe Bel (o.a. Boursin). Daarnaast werkte hij bij de geïntegreerde mediabureaus MEC (inmiddels Wavemaker) en Carat/Dentsu en bij digitaal creatief bureau IN10, voordat hij in 2017 zijn eigen bureau Nofilter oprichtte, waarbij de focus lag op ‘ongefilterde’ merkidentiteit en storytelling. Wilmar: ‘Als je merk puur en echt is, wordt het een stuk eenvoudiger om aandacht te verdienen. Die ongefilterde merkvisie is ook wat mij aantrok in Het PR Bureau. Met eerlijke, heldere verhalen verdienen we voor onze klanten de aandacht van consumenten op een positieve manier en maken daarmee een maximale impact op de business.’

Werk dat zichzelf verspreidt

Rens Quirijnen (31) heeft een succesvolle carrière bij bureaus als FHV BBDO, Etcetera (nu DDB Unlimited) en Grey achter de rug en won onder andere een Lamp met zijn spraakmakende campagne ‘A Comedian’s Worst Nightmare’ voor de FSHD Stichting (zie video onderaan). Zijn focus lag toen al op werk maken dat zichzelf verspreidt. Rens: ‘Een creatief idee dat de wereld in gaat, los van de media-inkoop, dat is waar deze tijd om vraagt.’

Jacqueline Bosselaar, CEO en founder van Het PR Bureau, haakt daarop in: ‘Het verdienen van aandacht raakt de kern van onze filosofie; wij zien earned media als een manier van denken, niet alleen als PR-tactics. Dat betekent dat onze focus “earned first” is en dat we onze aanpak vervolgens doorvertalen via owned, social media en/of paid kanalen. We geloven bovendien dat scherpe insights cruciaal zijn. Dit – de earned aanpak en super-scherpe, data-driven insights – vormt de basis van onze strategische en creatieve plannen. Zo weten we zeker dat we ons werk en onze klanten naar het volgende niveau brengen. Met Wilmar en Rens hebben we de uitgelezen personen in huis gehaald om op deze visie door te bouwen.’

Met A comedian's worst nightmare won Rens Quirijnen een Lamp.