VeiligheidNL kiest voor Het PR Bureau

door Het PR Bureau, 18 April 2019

VeiligheidNL heeft Het PR Bureau geselecteerd als partner voor zijn marketing en corporate PR. De keuze volgt op de succesvolle eerste PR-campagne, die Het PR Bureau voor VeiligheidNL ontwikkelde en vorige maand lanceerde. De campagne ‘Knoop dit goed in je oren’ wijst ouders en kinderen op de risico’s van gehoorschade door het gebruik van slechte koptelefoons en oortjes.

Succesvolle eerste PR-campagne ‘Knoop dit goed in je oren’ 

VeiligheidNL vroeg Het PR Bureau een campagne te ontwikkelen, die ouders en kinderen bewust maakt van de risico’s van het dragen van een slechte koptelefoon of oortjes en die hen helpt om gehoorschade te voorkomen. Als uitgangspunt voor de PR-campagne is gekozen voor het strategisch inzicht dat een kwart van de ouders geen idee heeft hoe hard het volume op de koptelefoon of oortjes staat bij het luisteren naar muziek, gamen of kijken van YouTube filmpjes. Dit terwijl 1 op de 7 kinderen in de leeftijd van 9-11 jaar al gehoorschade heeft en er een aantoonbare relatie bestaat met muziek luisteren*.

Samenwerking rapper Idaly

Voor de PR-campagne is een samenwerking aangegaan met de Nederlandse rapper Idaly van het platenlabel Top Notch. Voor Idaly’s nieuwe track On The Road zijn twee videoclips gemaakt: één clip waarin de muziek ‘normaal’ te horen is en één videoclip waarin alle omgevingsgeluiden dwars door de muziek heen te horen zijn. Beide videoclips staan op de campagnesite en geven het verschil weer wat kinderen horen als zij wel of geen goede koptelefoon of oortjes gebruiken. Om te voorkomen dat ze omgevingsgeluiden horen, zetten kinderen het volume automatisch harder – met alle negatieve gevolgen van dien.

De campagne is met een bereik van meer dan 18 miljoen mensen breed opgepakt in de media. De campagnevideoclip – met omgevingsgeluid – is bijvoorbeeld integraal uitgezonden via Xite tijdens hun rubriek Trending 5. Ook media als Hart van Nederland, EditieNL, Metro, FunX, Sky Radio, Radio10, LINDA., Kidsweek, 7Days, Ouders van Nu en KEK Mama besteedden aandacht aan de campagne.

Bijdragen aan een veiliger Nederland

Frederike Versloot, Manager Marketing & Communicatie bij VeiligheidNL, over de keuze voor de samenwerking met Het PR Bureau: “Ons doel is om letsel te voorkomen en veilig gedrag te stimuleren. We hebben in Het PR Bureau een full-service PR-partner gevonden die onze boodschap op een impactvolle manier overbrengt. We zijn ervan overtuigd dat Het PR Bureau gaat bijdragen aan het slagen van onze missie.”

Jacqueline Bosselaar, co-founder, CEO en PR-strateeg van Het PR Bureau, voegt toe: “We zijn er trots op om mee te mogen werken aan de maatschappelijke vraagstukken van VeiligheidNL. We zien veel kansen om de thema’s waar VeiligheidNL zich mee bezighoudt onder de aandacht te brengen bij relevante media en stakeholders. Met doordachte PR-strategieën, onze creatieve PR-concepten en wijdvertakte netwerk willen wij het verschil maken en deelbare verhalen van VeiligheidNL zo impactvol mogelijk helpen verspreiden.

‘Op die manier kunnen wij als Het PR Bureau ons steentje bijdragen om Nederland veiliger te maken. Een nieuwe klant én dat gegeven voelt extra dankbaar.’

Over VeiligheidNL

VeiligheidNL richt zich al 35 jaar op het veiliger maken van de woon-, werk- en leefomgeving van miljoenen mensen. Wij gaan voor maximale impact. We richten ons daarom op de meest voorkomende en meest ernstige letsels, waarbij preventie belangrijk én mogelijk is. Samen met onze partners zetten we zoveel mogelijk mensen en organisaties op effectieve wijze aan tot veiliger gedrag. Door ze met de juiste informatie en praktisch toepasbare tools te ondersteunen, kunnen ze zelf veel onnodig letsel voorkomen, bij henzelf én hun dierbaren.