Vers van de pers: Anouk naar Het PR Bureau

Anouk Ballering (23) heeft ons team per direct versterkt. Als PR-adviseur gaat ze onder andere aan de slag voor W Hotel, Absolut Vodka en Libresse. Vandaag stellen we Anouk aan je voor.

Anouk, gefeliciteerd met je eerste baan. Hoe is het zover gekomen?

“Thanks! Ik ben eind juni afgestudeerd aan de HvA. Ik studeerde Media, Informatie en Communicatie. Veel van mijn studiegenootjes knoopten er nog een master aan vast, maar ik wilde heel graag werken. Ik heb in het verleden ook de Hoge Hotelschool gedaan en studeerde Spaans in Barcelona. Het is nu tijd om ervaring op te doen en te knallen!”

Fair enough. Waarom PR?

“Ik heb in het verleden stage gelopen bij brand content bureau Brandfighters. Daar ben ik in aanraking gekomen met de bureauwereld. Ik kwam erachter dat ik het heel tof vind om voor verschillende merken te werken. Ik sprak destijds veel met marketing- en PR-managers en begon me te interesseren voor de wereld van PR. Daarnaast heb ik in het verleden veel als hostess gewerkt. Persevents zijn niet nieuw voor me.”

Hoe ben je bij HPB uitgekomen?

“Brandfighters-directeur Oscar kent Thomas, freelancer voor HPB. Via Thomas heb ik een gesprek met Camiel geregeld. Daarna is het balletje gaan rollen.”

Wat kunnen we van je verwachten de komende jaren?

“Een van mijn kwaliteiten is dat ik met iedereen een goed gesprek aan kan gaan. Ik ben erg geïnteresseerd in mensen en hun wensen en beweegredenen. Die skills wil ik gebruiken om klanten van HPB te servicen.”

Wat is je eerste indruk van het bureau?

“Het valt me op dat iedereen heel relaxed is. Het voelt als een warm bad waar ik iedereen alles kan vragen. Dat moet ik overigens wel doen, want ze houden niet de hele dag mijn handje vast.”

Wat zou je hier graag willen doen en bereiken?

“Ik wil heel graag de PR rondom een groot event als Sensation neerzetten en begeleiden. Events met een start- en eindpunt liggen me over het algemeen wel. In een korte tijd met een dedicated team knallen en iets moois neerzetten. Daarnaast wil ik flink aan mijn netwerk gaan bouwen en mensen met elkaar verbinden. De tagline van HPB ‘a connecting agency’ spreekt me erg aan.”

Tot slot. Waar moeten merken hun verhalen vertellen om Anouk Ballering te bereiken?

“Toch vooral op sociale media als Instagram, Facebook en Pinterest. Daarnaast check ik media als Vice, NSMBL, Ballin’ en Nu.nl. Het Parool lees ik zo nu en dan.”