“We zijn trots dat we aan de slag mogen voor Quest”

Hier op het PR Bureau zijn we nogal nieuwsgierig aangelegd. Des te mooier dat we nu voor Quest aan de slag mogen. Quest (het Engelse woord voor ‘zoektocht’) is namelijk niet alleen het een na grootste betaalde maandblad van Nederland, maar ook het grootste braintainment-merk. Samen gaan we Quest de komende maanden verder uitbouwen!

Quest? Dat is toch dat blad dat mijn neefje altijd zit te lezen op familiefeestjes? Ja en nee! Want Quest is nog veel meer. Naast Quest Junior publiceren ze namelijk ook de ‘gewone’ Quest en ook nog specials als Quest Historie en Quest Psychologie. In totaal is Quest (onderdeel van Hearst Media) goed voor maar liefst 42 verschillende uitgaven in 2018. En met een gemiddeld bereik van bijna een miljoen lezers is Quest bovendien het grootste Nederlandse betaalde maandblad na Linda.

Tel daarbij op ook nog onder meer een bordspel, een giga social media presence en wekelijkse animaties met antwoord op al je vragen en Quest blijkt niet gewoon dat blaadje van je neefje te zijn, maar het grootste wetenschappelijke platform en hét epicentrum van braintainment in Nederland.

Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest, kijkt ernaar uit om het merk samen met Het PR Bureau verder te laten groeien: ‘We maken onderscheidende content, vaak met veel nieuwswaarde. Dat willen we verder uitdragen. Daarnaast maken we special editions rond specifieke thema’s en branded content uitgaven in opdracht, onlangs nog voor het Rijksmuseum. Kansen genoeg!’

Camiel Overgaauw, partner bij Het PR Bureau over de samenwerking met Quest: “Quest is een ijzersterk en leergierig platform, het vlaggenschip van uitgever Hearst. Ik heb met eigen ogen ervaren met hoeveel liefde het wordt gemaakt. Ondanks het enorme bereik en de impact daarvan hebben veel merken nog geen eenduidig beeld van de samenwerkingsmogelijkheden. Zowel richting andere nieuwsredacties als richting adverteerders zien we mooie mogelijkheden. We zijn dan ook trots dat we aan de slag mogen voor Quest.”