Welkom, Simon-Kucher & Partners!

door Isabelle, 23 January 2017

Goed nieuws: Simon-Kucher & Partners is onze nieuwe klant. De komende jaren gaan wij de expertise van het strategisch adviesbureau – gespecialiseerd in strategie, marketing, pricing en sales – verder uitdragen.

En jawel, de eerste resultaten zijn al behaald. Zo bleek uit prijsvergelijkingsonderzoek van Simon-Kucher dat vrouwen gemiddeld meer betalen voor hetzelfde product dan mannen. Onder andere Het Parool, RTL Z, AD en Telegraaf en NPO Radio 2 pikten het nieuws op. Ook het nieuws over de prijzenoorlog waar veel bedrijven mee te maken hebben werd breed opgepakt door Nederlandse nieuwsmedia. Een goed begin is het halve werk, zullen we maar zeggen.

Evelien, pr-adviseur in team Simon-Kucher & Partners bij ons: “Bij deze klant draait het helemaal om de inhoud. En daar worden wij blij van. Het thema pricing is in nieuwsmedia nog ondervertegenwoordigd, dus daar liggen pr-kansen. Simon-Kucher heeft deskundige consultants met veel kennis en expertise op uiteenlopende thema’s. Bovendien krijgen we de beschikking over veel relevante data, inzichten en trends. Het zijn mooie voorwaarden voor een fijne samenwerking.”

Arjen Brasz Director bij Simon Kucher Nederland is ook enthousiast: “Pricing staat in het brandpunt van iedere aankoopbeslissing die we maken, zowel zakelijk als privé. De impact van prijs merken we dagelijks. Echter worstelen bedrijven te vaak nog om de waarde van hun product of dienst te verzilveren. Een solide prijsstrategie ontbreekt veelal. Het onderwerp is ook niet altijd even makkelijk en krijgt niet altijd evenveel aandacht. Wij proberen daar nu meer kennis en bewustzijn rondom te creëren zowel bij bedrijven als middels data en trends bij de consument. Het PR Bureau adviseert en ondersteunt ons in dit proces.”