YOTEL kiest voor Het PR Bureau

door Het PR Bureau, 20 August 2019

Na een intensief pitchtraject selecteert YOTEL Het PR Bureau als partner voor haar PR & communicatie in Nederland. YOTEL is een wereldwijde hotelketen die naast city hotels in steden als New York, Boston, San Francisco en Singapore ook een aantal airport-hotels onder de naam YOTELAIR bezit. Zo opende de hotelketen in 2008 een YOTELAIR op Amsterdam Schiphol. Dit najaar komt er een tweede YOTEL-vestiging in het hippe en groene Amsterdam Noord. Het PR Bureau heeft de opdracht gekregen om de opening tot een succes te maken en een PR-strategie voor de lange termijn op te zetten.

Duurzaam en innovatief - het ‘slimme’ hotel van de toekomst

YOTEL kenmerkt zich als hotel waar slim design, innovatie en duurzaamheid elkaar ontmoeten. De hotelketen kiest ervoor overbodige features weg te laten en in plaats daarvan te investeren in onder meer slim design en techniek zoals tijdbesparende zelfcheck-in-balies, super comfortabele en volledig verstelbare SmartBeds™, meerdere stroom- en USB-aansluitingen en verfrissende regendouches.

Een verblijf in YOTEL is niet alleen een hotelverblijf, maar een ervaring op zich met multifunctionele binnen- en buitenruimtes die ideaal zijn om in te werken én te ontspannen. Bovendien is de WiFi gratis en supersnel.

Sahrette Saayman, PR & Social Media Manager bij YOTEL, over de keuze voor de samenwerking met Het PR Bureau: “YOTEL Amsterdam is een uniek hotel als je het hebt over integratie van duurzaamheid, slim design, technologie en gastvrijheid. Het is ons doel om een aantrekkelijke en positieve omgeving te creëren, waar internationale bezoekersen de lokale gemeenschap elkaar ontmoeten. Het hotel stimuleert een duurzame en gezonde levensstijl die het idee van 'de toekomstige stad' weerspiegelt. Ons doel is om YOTEL op de kaart te zetten in Amsterdam en in Nederland. Het PR Bureau overtuigde ons met hun pitch dat zij hierin de juiste partner zijn en we zijn enthousiast om samen aan deze reis te beginnen.”

Camiel Overgaauw, partner & accountverantwoordelijke bij Het PR Bureau, voegt toe: “We zijn er trots op dit duurzame, innovatieve hotel in Amsterdam te promoten. We zien veel kansen om YOTEL een goede positie te bezorgen ten opzichte van de concurrerende markt. Met doordachte en creatieve PR-strategieën zullen wij de opening in het najaar tot een succes maken, waarbij we een breed scala aan media-aandacht verwachten.”

Over YOTEL

Geïnspireerd door de luxe van eersteklas reizen en consequent ontworpen voor de gasten, brengt YOTEL de essentiële elementen van luxehotels onder in kleinere, slimme ruimtes. Verder biedt het een buitengewone prijs-kwaliteitverhouding en creëert het een gemeenschapsgevoel door in de gemeenschappelijke ruimtes een combinatie te bieden van werk en ontspanning op A-locaties. Eersteklas hotel cabines zijn onder andere voorzien van YOTEL's kenmerkende, verstelbare SmartBeds, verfrissende regendouches en SMART TV's, multi power- en USB-aansluitingen die het mogelijk maken op een snelle en gemakkelijke manier met alles te connecten.

YOTEL heeft op dit moment zeven luchthavenhotels op Londen Gatwick, London Heathrow, Amsterdam Schiphol, Parijs, Charles de Gaulle, Istanbul Airport en Singapore Changi en vijf hotels in het centrum van New York, Boston, San Francisco, Washington D.C. en Singapore. YOTEL breidt wereldwijd snel uit met nieuwe projecten in Londen, Edinburgh, Glasgow, Genève, Amsterdam, Miami, Dubai, Mammoth, Park City, Porto, New York Long Island City en Atlanta.

De belangrijkste aandeelhouders van YOTEL zijn onder meer de Talal Jassim Al-Bahar Group (een dochteronderneming van de Starwood Capital Group), United Investment Portugal en Koeweit Real Estate Company (AQARAT).

YOTEL werd opgericht door Simon Woodroffe OBE, oprichter van YO! Sushi, die zich liet inspireren door eersteklas reizen. Hij vertaalde het ‘luxe reizen’ naar een kleine, maar luxueuze cabines (www.yo.co.uk). 

Bezoek www.yotel.com voor meer informatie.

Foto: Studioninedots